اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مستند بین‌المللی «بلادشاپور» پاییز امسال روی آنتن می‌رود+فیلم

مستندساز گچسارانی گفت: مستند بین‌المللی بلادشاپور گامی در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی به مناطق تاریخی و جاذبه‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد است و پاییز امسال روی آنتن می‌رود.

مستند بین‌المللی «بلادشاپور» پاییز امسال روی آنتن می‌رود+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج مستند بین‌المللی بلادشاپور گامی در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی به مناطق تاریخی و جاذبه‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

امید عبدالهی کارگردان این اثر می‌گوید: فیلم مستند که به سه زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی تهیه و تدوین شده است، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امید عبدالهی در پاییز ۱۳۹۹ به روی آنتن شبکه های تلویزیونی داخلی و خارجی خواهد رفت.

مستند بلادشاپور به مدت زمان ۵۵ دقیقه به مناطق مختلف و کمتر شناخته شده استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند تا ظرفیت‌های گردشگری و ظرفیتهای توریسم تاریخی و طبیعی این استان را به تصویر بکشد.

مستند بین المللی بلادشاپور با رویکردی متفاوت به کشف رازهای سر به مهر ناحیه باستانی بلادشاپور می پردازد. در این مستند مرزهای باستانی شهرستان بزرگ بلادشاپور در قرن پنجم میلادی و در عصر قباداول ساسانی کشف شده و جلوه ای کم نظیر از میراثهای تاریخی و طبیعی این سرزمین باستانی به مخاطب معرفی می شود.

از ویژگیهای منحصر بفرد مستند بلادشاپور، کنکاش زاویای پنهان و گفته نشده تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب شناسنامه ای مصور است. 

این فیلم مستند که چهارمین اثر مستقل و نهمین ساخته امید عبدالهی است، در طول ۹ ماه و در استانهای کهگیلویه و بویراحمد و فارس تصویربرداری شده است.

شایان ذکر است که این فیلم مستند در دو نسخه تلویزیونی و جشنواره ای تولید شده که نسخه تلویزیونی در سال ۱۳۹۹ و نسخه جشنواره ای آن در جشنواره های حقیقت ۱۴۰۰ و بین المللی فجر ۱۴۰۰ شرکت داده خواهد شد.

 به گزارش فارس، نویسندگی، تدوین، تهیه کنندگی و کارگردانی این اثر مستند را فیلمساز گچسارانی امید عبدالهی عهده دارد و عوامل این فیلم عبارتند از: راوی: همت مومیوند (بخش فارسی)؛ دستیار کارگردان: ذوالفقار بادسار، مدیر تصویربرداری: رستم پرندوار، تدوین و صداگذاری: امید عبدالهی،گرافیک و جلوه های ویژه: احسان موسوی،
صدابردار: رضا علیاری تصویربرداران زمینی و هوایی: رسول جهانیانی، مرتضی روزپیکر، ذوالفقار بادسار، مدیرتولید: مصیب عبدالهی، امور مالی: فرخنده اسدی‌پور و پشتیبانی فنی بر عهده میلاد قلندریان است.

 

 

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول