اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

احیاء تعاونی‌های روستایی و کشاورزی راه حل مشکلات کشاورزی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه حل مسائل کشاورزی در جنوب کشور این است که تعاونی‌های روستایی و کشاورزی را در این مناطق احیا کنیم.

احیاء تعاونی‌های روستایی و کشاورزی راه حل مشکلات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، روح‌الله ایزدخواه در نشست مجازی کارگروه مطالعات جنوب جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به موضوع کشاورزی در جنوب کشور اظهار داشت: در مقایسه محصولی مانند انبه، انبه‌های وارداتی بسیار با کیفیت به لحاظ گوشتی که دارد، رنگ و ظاهر و... و انبه ما خیلی معمولی‌ست، طوری شده کشاورز انبه را سبز بچیند و ترشی درست کند چون کیفیت و قیمت پایین است چرا چون  ما در عرصه انبه نوآوری نداشتیم و در محصولات تبدیلی، در بسته‌بندی صفریم و این موضوع بسیار معمولی و زننده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متأسفانه انبه را در ظرف‌های پلاستیکی معمولی می‌ریزیم با ظاهری بد و بدون برچسب عرضه می‌کنیم.

ایزدخواه با اشاره به مقایسه نوع بسته‌بندی و عرضه و کیفیت انبه در کشورمان و انبه‌های وارداتی، افزود: مطالبه‌گری سطح اولیه‌اش هشدار به جامعه است که چنین مشکلی وجود دارد.

ضرورت بهره‌گیری از الگوهای موفق/تعاونی‌های روستایی و کشاورزی باید احیا شوند

وی ادامه داد: چرا باید دائم در جنوب کشور شاهد چنین وضعیتی باشیم، چرا به سواحل و بحث شیلات‌مان که دنیایی از ظرفیت پرورش انواع آبزیان دریایی وجود داد که جنبه صادراتی هم دارند، ورود نکردیم، هفت، تا 10 لایه دیگر هنوز کار داریم که فراتر از دادزدن است و زمان‌بر است باید تحلیل کنیم، تجارب قبلی کشور و الگوهای موفق را تجربه کنیم.

ایزدخواه اضافه کرد: در جنوب کرمان در منوجان گلخانه 100 هکتاری محصول ناب و ارگانیک مستقیم به دنیا عرضه می‌کند که می‌تواند یک الگو باشد.

وی تصریح کرد: برای موفقیت ابزارهای متعدد نیاز است که نباید به لایه اول مطالبه‌گری بسنده کرد باید به لایه‌های بعدی ورود کرد تا به ثمر رسید یک زنجیره‌ای از فعالیت‌ها باید شکل گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه حل این مسائل کشاورزی، بسیار دم دست است یکی اینکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی را در این مناطق احیا کنیم.

ایزدخواه افزود: تعاونی‌های مرزنشین در این مناطق به وفور داریم که باید از رکود خارج شوند و احیا شوند، فرض اینکه ما در مجلس قانونی برای این قضیه بگذاریم چه بسا قوانین خیلی خوبی هم وجود دارد، اما عواملی که قانون را بفهمند و در منطقه اجرا کنند باید داشته باشیم این مدل کارمندی نیست این کارها ذاتا جهادی است و  به تعبیر رهبر معظم انقلاب کار کشاورزی جز با کار جهادی رونق نمی‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشاهدات و مطالعات میدانی دست آدم را خیلی باز می‌کند تا بتوانیم برای حل مشکلات اقدام کنیم.

جهادگران مسیر را برای مردم هموار کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید نقشه راه و برنامه بلندمدت داشته باشیم و خستگی‌ناپذیر باشیم اگر تنوع و تعقیب در مسیر نداشته باشیم موفق نخواهیم شد.

وی با اشاره به داشتن نظم و هماهنگی برای کارها، افزود: همه نباید به یک فرم عمل کنیم اما با یک هدف واحد در قالب‌های متنوع باید کار کنیم و همدوشی و هم‌افزایی را باید پیش ببریم اگر بخواهیم فتح رخ دهد این فتح، حماسه و دستیابی به هدف‌های عالی فرمول دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

ایزدخواه افزود: هدف عالی زمانی رخ می‌دهد که نیروها به معنای یدواحده وارد شوند این ید واحده به معنای سازمان نیست بلکه با یک مقصد و مسیر هرکس کار خودش را انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: از هدف کوچک به یک اقدام بزرگ و حماسی نمی‌رسیم بلکه باید یک هدف بزرگ و بلندمدت جلوی پای خود بگذاریم ایجاد بنگاه‌های خرد از حواشی کارمان باشد اما هدف‌مان بزرگ باشد کاری کنیم جنوب کشور مهاجرپذیر شود که مردم به این سمت بروند که این موضوع شدنی است.

وی اظهار کرد: مردمی شدن که ما بیش از 10 سال داریم از آن سخن به میان می‌آوریم یعنی مدیریت، نقشه راه، برنامه‌ریزی، پیش‌رانی و... به دست مردم است و جهادگران کار مردم را هموار می‌کنند و سنگ‌ها را از مسیر مردم برمی‌دارند و مسیر را  آباد می‌کنند.

ایزدخواه با بیان اینکه جهادگر باید خود را فدا کند که مردم در کار دست‌شان باز شود، تصریح کرد: نفس کار جهادی همین است.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول