اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بررسی حضور دلالان مسکن مهر در مجلس/ قانونی جامع برای این معضل طرح می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: حضور دلالان در مساکن مهر به بررسی بیشتری نیاز دارد و پس از مذاکره با مسؤولان استانی، قانون جامعی برای بررسی این معضل مطرح خواهیم کرد.

بررسی حضور دلالان مسکن مهر در مجلس/ قانونی جامع برای این معضل طرح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم و دبیر مجمع نمایندگان تهران امشب در حاشیه مراسم بازگشایی خانه ملت شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات صورت گرفته مجمع نمایندگان تهران برای محرومیت‌زدایی و احصای مشکلات نقاط مختلف استان تهران، اظهار کرد: قبل از آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور در مجلس، کارگروه‌هایی را برای رصد مشکلات حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر شمیرانات و پردیس تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: تیم‌هایی مجزا توسط افرادی که اشراف بیشتری به شهرستان‌های استان داشتند را به همراه مناطق بیست و دو گانه تکمیل و مشکلات احصاء شد و پس از انتخابات و شکل‌گیری مجلس برای هر بخش و منطقه نمایندگان معین انتخاب کردیم.

دبیر مجمع نمایندگان تهران افزود: قبل از انتخابات برای اسلامشهر و شهرری با نظرسنجی از خود شهروندان، یک مسؤول را به عنوان نماینده پیگیری مشکلات مردم انتخاب کردیم.

موسوی اضافه کرد: اما برای احصای مشکلات پردیس شخصاً در جمع مردم منطقه حضور پیدا کرده و تمرکز ویژه خود را به شهرستان پردیس معطوف کردیم زیرا وجود مشکلات و مطالبات مردمی بسیار زیاد بود.

وی افزود: در حاشیه تهران با توجه به بافت‌های متفاوت مشکلات متعددی وجود دارد و این موارد عمومیت دارند که برای رفع آن از طریق مجلس در حال پیگیری هستیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات اختصاصی مردم نیاز به مصوبه و طرح در مجلس ندارد و از طریق پیگیری، تلاش برای رفع این مطالبات مردم دنبال می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: امروز نیز با حضور نایب رئیس مجلس و با حضور مسؤولان شهرستانی به صورت میدانی، برخی از مشکلات شهرستان پردیس پیگیری و مقرر شد، طی ماه زمان‌هایی برای بررسی مشکلات خصوصی مردم، معضلات اساسی و رفع مسائل کلان شهرستان پردیس دنبال شود.

وی در خصوص اقدامات مجلس برای خانه‌های خالی از سکنه که تعداد بالایی از آن‌ها در دست دلالان مسکن قرار دارد، بیان کرد: اولین طرح دو فوریتی مجلس یازدهم که با رأی بالای نمایندگان به تصویب رسید برای اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم بود.

دبیر مجمع نمایندگان تهران، ابراز کرد: قانون قبلی کارایی برای دریافت مالیات از مساکن خالی نداشت و حجم بالای خلاء در این قانون باعث شد چهارشنبه گذشته بحث و کلیت این قانون به تصویب برسد و پس از بررسی در کمیسیون عمران مجلس پس از تأیید شورای نگهبان به سرعت مالیات بر خانه‌های خالی اعمال می‌شود.

موسوی یادآور شد: در شهرستان‌های پردیس و پرند خانه‌های خالی از سکنه زیادی وجود دارد و تلاش می‌کنیم برای کل کشور این قانون جدید مالیاتی اجرایی شود.

وی در خصوص حضور دلالان مسکن در پردیس که باعث افزایش قیمت‌های مسکن مهر شده، عنوان کرد: در بحث مالیات‌ها این بحث در مجلس اولویت داشت اما این مورد نیاز به بررسی بیشتری دارد و پس از مذاکره با مسؤولان استانی، قانون جامعی برای بررسی حضور دلالان در مساکن مهر مطرح خواهیم کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول