اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اولین محموله تجاری افغانستان از طریق بندر چابهار به چین صادر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ایران گفت: نخستین محموله ترانزیتی افغانستان حامل میوه خشک از بندر شهید بهشتی چابهار به مقصد بندر تیان چین کشور چین ارسال شد.

اولین محموله تجاری افغانستان از طریق بندر چابهار به چین صادر شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «بهروز آقایی» مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ایران گفت: نخستین محموله ترانزیتی افغانستان حامل میوه خشک از بندر شهید بهشتی چابهار به مقصد بندر تیان چین کشور چین ارسال شد.

آقایی روز یکشنبه در این‌باره اظهارداشت: این محموله با ترانشیپ از طریق چابهار به بندر موندرای هند ارسال شده که پس از تخلیه در این بندر و بارگیری به کشتی دیگری به مقصد نهایی چین منتقل می‌شود.

وی گفت: در حالیکه جهان تحت تاثیر اپیدمی کرونا قرار دارد، علاوه‌بر کسب شاخص حائز اهمیت ارسال سه فروند کشتی حامل کالای ترانزیتی افغانستان به هند در یک ماه، رکورد دیگری در بندر چابهار رقم خورد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بندر شهید بهشتی چابهار با ایجاد سرویس‌های منظم حمل و نقل کانتینری، گام بلندی برای تسهیل تجارت بین کشورهای آسیای میانه و افغانستان با کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا و شرق دور برداشت.

وی با تاکید بر اینکه با ارسال این محموله، این کریدور جدید نیز برای بندر شهید بهشتی چابهار گشوده شد، تصریح کرد: در گذشته محموله‌هایی که از طریق بندر چابهار به هند ارسال می‌شده ابتدا به بندر عباس یا بندر جبل علی منتقل و از آنجا با کشتی عازم چین شده که مسیر و هزینه اضافه‌ای را به صاحبان این کالاها تحمیل می‌کرد.

آقایی اظهارداشت: با اقدام جدید بندر شهید بهشتی چابهار در راستای گشوده شدن این کریدور، کاهش چشمگیری در هزینه حمل شاهد خواهیم بود و از سویی کالاها با سرعت بیشتری به مقصد میرسد این اقدام برای ارسال کالا برای سایر مقاصد از جمله ویتنام، تایلند و مالزی نیز در آیندهای نزدیک صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول