اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

چنارانی: در پارلمان‌های اروپایی، زنانی که فرزندآوری دارند به‌عنوان زنان نمونه معرفی می‌شوند

نماینده نیشابور در مجلس گفت: در پارلمان‌های اروپایی زنانی که فرزندآوری دارند به عنوان زنان نمونه معرفی می‌شوند. چطور در جمهوری اسلامی ایران که به تحکیم بنیان خانواده اعتقاد دارد به این مسئله توجه نمی‌‌شود؟

چنارانی: در پارلمان‌های اروپایی، زنانی که فرزندآوری دارند به‌عنوان زنان نمونه معرفی می‌شوند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس امروز (یکشنبه 29 تیرماه 99) طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: تذکر بنده به استناد بیست و دوم است که نظارت بر کلیه امور اداری‌، مالی، استخدامی و سازمانی مجلس است.

وی خطاب به رئیس و هیأت رئیسه مجلس گفت: دو هفته پیش دبیران کمیسیون‌ها انتخاب شدند. اما متأسفانه در مجلس شورای اسلامی باز هم شاهد نوعی تبعیض بودیم.

چنارانی با اشاره به ماده 101 برنامه ششم دستور العمل رئیس جمهور در 27 تیرماه 96 دسبه تمامی سازمان‌ها و دستورالعمل اجرای انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای و افزایش تعداد مدیران زن در دستگاه اجرایی گفت: قرار بود این مسأله تا پایان برنامه ششم به 30 درصد برسد.

وی افزود: در انتخاب دبیران کمیسیون‌ها، زنانی در قوه مقننه داشتیم که هم تحصیلات بسیار عالی دارند و هم کارآیی. ما توقع داریم که در مجلس به عنوان یکی از مهمترین قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران به زنان توجه شود. چرا زنانی در قوه مقننه با تحصیلات و سابقه و تجربه‌های بالا در آزمون دبیران کمیسیون‌ها شرکت نکردند. مگر مقام معظم رهبری نفرمودند زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش چشمان زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌تواند زن بود، اما عفیف، محجبه، شریف و در عین حال در متن و مرکز بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس تأکید کرد: می‌توان سنگر خانواده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاکیزه نگه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کرد و فتوحات بزرگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ارمغان آورد و  اگر امروز تعالی بنیان خانواده در راس مجلس یازدهم قرار می‌گیرد، به این دلیل است.

وی ادامه داد: در پارلمان‌های اروپایی زنانی که فرزندآوری دارند به عنوان زنان نمونه معرفی می‌شوند. چطور در جمهوری اسلامی ایران که به تحکیم بنیان خانواده اعتقاد دارد به این مسئله توجه نمی‌‌شود؟

چنارانی یادآور شد: زنان جمهوری اسلامی ایران در تمام دوران تاریخی پا به پای مردان بوده‌اند،‌ زنان در اول انقلاب در راستای فجر آفرینی انقلاب مشارکت داشتند و در 8 سال دفاع مقدس سنگرهای دفاع مقدس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کردند.

وی تأکید کرد: زنان امروز در سنگر اقتصاد، فرهنگ و سیاست نیز دوشادوش مردان حضور دارند بنابراین چرا امروز قوه مقننه سهم واقعی زنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌بیند و چرا به دنبال 50 درصد رأی زنان جامعه هستیم اما در تصویب قانون حمایتی زنان و قانون حمایتی خانواده مجلس یازدهم کار خاصی انجام نمی‌دهد.

چنارانی گفت: ‌از هیأت رئیسه خواهش دارم در این امر ویژه از قوه مجریه و قوه قضائیه نیز بخواهند در راستای ماده 101 و در راستای شایسته سالاری و اجرای مبانی جنسیتی بر اساس اسلام تلاش کنند.

 امیرحسین قاضی‌زاده نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 29 تیرماه) در صحن علنی مجلس در پاسخ به تذکر شفاهی هاجر چنارانی اظهار داشت: تذکر شما ناظر به انتخاب دبیران و هیأت رئیسه بود و بخش دیگر آن به کلیت مجلس و خارج از مجلس مربوط می‌شد بنابراین در مورد هیأت رئیسه ما هم مثل شما معتقدیم انتخاب باید مبتنی بر شایسته سالاری باشد و نگاه جنسیتی ناپسند و نادرست است. 

وی افزود: کسانی که شایستگی کسب و احراز شغل و یا سمتی را دارند فارغ از جنسیت باید مورد انتخاب قرار گیرند. البته در انتخاب دبیران برای کمیسیون اصل 90 گفتند که از بانون کسی معرفی شده لذا احتمالا این موضوع به آن شکلی که برداشت کردید نبوده و باز هم قابل بررسی است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول