اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

توقف تیکاف‌های پروازهای ترکیه به تبریز / پروازهای تبریز- استانبول شروع نشده لغو شد

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی از لغو پروازهای فرودگاه تبریز به سمت ترکیه خبر داد.

توقف تیکاف‌های پروازهای ترکیه به تبریز / پروازهای تبریز- استانبول شروع نشده لغو شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، از هفته پیش خبرهایی مبنی بر شروع مجدد پروازهای بین ایران و ترکیه و به تبع آن تبریز و استانبول منتشر شد و حتی چند هواپیما نیز بین تبریز و استانبول تیکاف کردند اما امروز زمزمه‌هایی مبنی بر لغو همه پروازهای بین ایران و ترکیه به گوش می‌رسید که کم و کیف این موضوع را از مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی جویا شدیم که وی با تائید لغو پروازهای حوزه مدیریتش به سمت ترکیه اظهار داشت: دیشب سازمان هواپیمایی کشور ترکیه اعلام کرده، همه پروازهایش به مقصد ایران لغو شده است.

رامین آذری افزود: در پی اعلام این موضع از سوی ترکیه، ​امروز برای پرواز شرکت هواپیمایی معراج که قرار بود به‌صورت رفت و برگشت بین فرودگاه شهید مدنی تبریز و فرودگاه استانبول انجام شود، مجوز پرواز صادر نشده و این پرواز باوجود پر بودن تمام صندلیش انجام نشد.

وی  یادآور شد: مسافران پروازهای ترکیه که اقدام به خرید بلیط کرده‌اند مبالغ بلیط‌های خریداری شده از سوی شرکت‌های هواپیمایی مربوطه به مسافران بازگردانده می‌شود.

گفته می‌شود، این اقدام طرف ترکی به دلیل وجود بیماری کرونا و تبعات ناشی از آن صورت گرفته و در پی آن همه پروازهای ترکیه به سمت ایران و افغانستان تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

لازم به یادآوری است، دیروز شرکت هواپیمایی ترکیش ترکیه خبری مبنی بر آغاز مجدد پروازها به سمت ایران و تبریز را رسانه‌ای کرد، حال چه می‌شود بعد از گذشت کمتر از 24 ساعت از این خبر، ترکیه همه پروازها به سمت ایران را لغو می‌کند جای سوال و تعجب دارد.

باید اذعان کرد، مرزهای هوایی بین ایران و ترکیه و به‌خصوص تبادل هوایی بین تبریز و استانبول از همه جوانب به‌خصوص اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی یک از تاثیرگذارترین بخش‌های یاد شده می‌باشد به‌طوریکه با قطع پروازهای تبریز- استانبول از دهه اول اسفند پارسال تا به امروز، بسیاری از مراودات تجار، بازرگانان، دانشجویان و ... با مشکل مواجه شده است.

انتهای پیام/60014/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول