اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

طراحی سه بعدی بناهای تاریخی سیراف برای بازدید مجازی

سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف از طراحی سه بعدی بناهای تاریخی این بندر خبر داد.

طراحی سه بعدی بناهای تاریخی سیراف برای بازدید مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، سید مهدی آذریان با اعلام این خبر افزود: طراحی سه بعدی بناهای  تاریخی سیراف آغاز شده و تا پایان سال جاری به پایان می رسد.

وی گفت: ما در این پروژه دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت را دنبال می کنیم که در مرحله اول با هدف درک و تصور بهتر گردشگر و بازدید کننده از بازدید میدانی است که انجام می دهد و در آینده نیز به دنبال فراهم کردن زمینه بازدید مجازی از آثار تاریخی بندر سیراف هستیم.

سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف به نمایش این تصاویر در تابلوی معرفی آثار اشاره و تصریح کرد: در کنار بازدید مجازی که می توان در آینده برای آثار تاریخی سیراف متصور بود، بازدید های حضوری هم می تواند با این ظرفیت به شکل الکترونیک طراحی شود و مورد استفاده بازدید کننده قرار بگیرد.

آذریان اضافه کرد: این کار با همکاری دوست داران میراث فرهنگی انجام می شود و تا الان کار طراحی ۴ اثر گمرک بنگسار، مسجد جامع، خانه های اعیانی و کوره سفال پزی انجام شده است.

وی در پایان یادآور شد: بندر تاریخی سیراف در قدیم یکی از بنادر شاخص دنیا در زمینه تجارت دریایی بوده که ۲۳ اثر ثبتی در فهرست آثار ملی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول