اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

نکات طلایی طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

به منظور طراحی سایت فروشگاه اینترنتی لازم است که شرکت طراحی سایت، بخش های مختلف سایت را به گونه ای طراحی کند که مشتریان با ورود به سایت به راحتی بتوانند محصولی که به دنبالش هستند را پیدا کرده و کلیه اطلاعات لازم پیرامون آن را دریافت کنند تا بتوانند به سرعت تصمیم آگاهانه و هوشمندانه ای اتخاذ کنند.

نکات طلایی طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

به منظور  طراحی سایت فروشگاه اینترنتی  لازم است که شرکت طراحی سایت، بخش های مختلف سایت را به گونه ای طراحی کند که مشتریان با ورود به سایت به راحتی بتوانند محصولی که به دنبالش هستند را پیدا کرده و کلیه اطلاعات لازم پیرامون آن را دریافت کنند تا بتوانند به سرعت تصمیم آگاهانه و هوشمندانه ای اتخاذ کنند. برای طراحی سایت فروشگاهی که چنین تجربه کاربری خوبی را رقم بزند رعایت نکات زیر الزامی است:

اسلایدر حرفه ای و فراخوان های واضح

توصیه می شود که صفحه اول وب سایت تجاری، فضایی برای بنر محصولات خاص یا اسلایدر باشد. باید تصاویر این قسمت با کیفیت بسیار بالا بوده و مربوط به یک دسته بندی یا برند پرفروش شما باشد که افراد را ترغیب به خرید کند. ضمنا در این قسمت متن زیادی قرار ندهید و سعی کنید به مشتریان دلیل خوبی بدهید که چرا باید روی این قسمت کلیک کرده و آن را بخرند.

قرارگیری چندین عکس بزرگ و با کیفیت برای صفحه محصولات

ویژگی دیگری که شرکت طراحی سایت به منظور طراحی سایت فروشگاهی پیشنهاد خواهد داد، بخش کاملا حرفه ای صفحه محصولات است که در این قسمت باید عکس های بزرگ و با کیفیت و از زوایای مختلف از محصول وجود داشته باشد. حتی می توانید از مشتریان یا افرادی که این وسیله را خریداری کرده اند نیز عکس بگذارید. مثل فردی که از چادر مسافرتی برند شما، در حال استفاده در طبیعت است.

زمینه تصاویر محصولات

بسته به اینکه چه محصولی می فروشید در طراحی سایت فروشگاهی باید دقت کنید که عکس محصول زمینه مناسبی داشته باشد، لذا شرکت طراحی سایت پیشنهاد می دهد که مثل زمینه محصولات مبلمان منزل و دکوراسیون داخلی باشد و برای محصولاتی مثل کیس کامپیوتر، زمینه سفید باشد.

نمایش محصولات مرتبط

نمایش محصولات مرتبط اقدام بسیار حرفه ای برای افزایش فروش و بازدید بخش های مختلف سایت است. به عنوان مثال طوری طراحی سایت فروشگاهی را انجام دهید که در کنار خرید محصول کنسول بازی، عکس دسته بازی، هدست، کیف و غیره نیز به عنوان خرید محصولات مرتبط و ضروری با کالای اصلی نشان داده شود.

بخش امتیازدهی کاربران

علاوه بر اینکه باید بخش نظرات کلی در مورد محصولات وجود داشته باشد، فراموش نکنید که طراحی سایت فروشگاهی به صورت حرفه ای دارای بخشی برای امتیازدهی کاربران به جنبه ها و ویژگی های مختلف محصولات نیز خواهد داشت که تنها شرکت طراحی سایت با تجربه، این بخش را قرار خواهد داد.

منو و دسته بندی محصولات سایت

حتما محصولات را به دسته و زیر گروه های مختلف اما مرتبط تقسیم بندی کنید تا مشتریان راحت تر بتوانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. به طور میانگین، 5 تا 6 دسته بندی مناسب بوده و بیشتر از این مقدار توصیه نمی شود چرا که اکثر کاربران با موبایل به وبگردی می پردازند پس باید سعی کنید تجربه کاربری و رابط کاربری خوبی بسازید.

مرحله پرداخت

شرکت طراحی سایت پیشنهاد می دهد که در طراحی سایت فروشگاهی اگر مرحله پرداخت ضعیفی طراحی کنید قطعا به مشکل بر خواهید خورد و هیچ کدام از نکات قبلی مفید نخواهد بود. مرحله خرید باید سرعت بالا، گزینه پرداخت به عنوان مهمان، تکمیل فرم راحت و بخش نشان دهنده پیشرفت سفارش محصول و غیره داشته باشد.

نکات طلایی طراحی سایت شرکتی

هر سال با توجه به گسترش کسب و کارها و پیدایش شیوه های نوین و یا فرم های قبلی اصلاح شده در جهت طراحی سایت شرکتی که به منظور افزایش بازدید و خرید مشتریان ارائه می شوند، تصمیم گیری بین گزینه های مختلف کار بسیار سختی است مخصوصا که بسته به نوع فعالیت شاید بسیاری از این موارد برای شما کارساز نباشد. در این بخش نکات طلایی را عنوان می کنیم که یک شرکت طراحی سایت برای طراحی سایت شرکتی باید در نظر گیرد:

طرح و تنوع رنگ وب سایت

در طراحی سایت، طرح رنگ و نحوه استفاده از آنها بسیار اهمیت دارد. سایت هایی که از رنگ های اصلی و فرعی به شکلی حرفه ای استفاده می کنند و آن را در بخش های مختلف سایت اعم از صفحه اصلی، صفحه فرود و غیره بکار می گیرند، بازدیدکنندگان تجربه کاربری یا UX بسیار خوبی خواهند داشت. البته در نظر داشته باشید که نهایتا 3 نوع رنگ استفاده کنید و بیشتر از آن جالب نیست.

تصاویر بزرگ ولی ریسپانسیو

در بارگذاری تصاویر دقت کنید که کاربران بیشتر از اینکه از طریق کامپیوتر وصل شوند از طریق گوشی متصل هستند و لذا تصاویر باید با سایز مناسب و همچنین نمایش ریسپانسیو همراه باشد تا کاربر برای مشاهده تصاویر و منوها خسته نشود در غیر این صورت بازدیدکنندگان زیادی از دست خواهید داد.

طراحی نیمه فلت

بجای اینکه با طراحی های سه بعدی و سنگین سرعت سایت خود را کم کنید که بازدیدکنندگان شما کم شوند، بهتر است از طراحی نیمه فلت استفاده کنید که هم سرعت لود بالاتری دارد و هم اینکه با مقداری تغییرات آن را جذابتر کنید. اما توجه داشته باشید که اگر شرکت طراحی سایت برای طراحی سایت شرکتی، استراتژی نیمه فلت را انتخاب کرده در تمامی بخش های سایت نیز باید رعایت کند.

ویدیوهای با کیفیت

با توجه به گسترش و اهمیت روزافزون بازاریابی ویدیویی، قرار دادن بخشی برای ویدیو محصولات به شکلی مؤثر که هم اطلاعات کاملی در اختیار مشتریان قرار دهد و هم خواننده نیاز نباشد کل متن را بخواند روشی فوق العاده است. البته ویدیو با کلیک فرد بازدید کننده شروع به نمایش کند چرا که پخش اتوماتیک در سرعت بارگذاری سایت و کاهش آن نقش خواهد داشت.

بهینه سازی سایت طبق اصول سئو

در صورتی که تمامی موارد بالا را رعایت کنید اما طراحی سایت شرکتی طبق اصول سئو صورت نگرفته باشد قطعا هیچ نتیجه مفیدی نخواهد داشت. به عنوان مثال از تگ عنوان، تگ alt تصاویر، کدنویسی هوشمندانه و بدون کدهای اضافی، ریسپانسیو بودن، سرعت لود بالا، منوهای همبرگری برای دسترسی سریعتر به دسته بندی محصول و سپس محصول مورد نظر و غیره تنها بخشی از این موارد هستند که شرکت طراحی سایت باید در نظر داشته باشد.

شما عزیزان می­توانید برای برخورداری از خدمات طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی به شکلی کاملا حرفه ای از مشاورین شرکت رایان به نشانی اینترنتی www.rayanitco.com مراجعه نمایید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول