اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مشارکت در احداث ۹۰۰ واحد مسکن در همدان/ انعقاد تفاهمنامه اجرای ۳۰۰ طرح

معاون مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام(ره) همدان از مشارکت در احداث ۹۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: دو مرحله از رزمایش مومنانه انجام شده که مرحله سوم آن به زودی انجام می‌شود.

مشارکت در احداث ۹۰۰ واحد مسکن در همدان/ انعقاد تفاهمنامه اجرای ۳۰۰ طرح

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی چهاردولی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در کل کشور اقدامات اجرایی ارزنده‌ای در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توسط بنیاد برکت و بنیاد اجتماعی احسان در سطح کشور ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه استان همدان نیز از این خدمات بهره‌مند بوده است گفت: در بخش‌های عمرانی، اشتغالزایی و خدمات به محرومان استان اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام(ره) استان همدان با اشاره به تکمیل ۶۳ باب مدرسه با ۳۵۰ کلاس درس با ۴۰۰ میلیارد ریال افزود: احداث و تکمیل ۲۲ باب مسجد با ۲۴ میلیارد ریال، ۱۷ باب مسکن محرومان با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال و تکمیل بیمارستان آیت‌الله بهاری شهر بهار با اعتبار ۷۴ میلیارد ریال از دیگر اقدامات بوده است.

وی تصریح کرد: تأمین هزینه احداث هفت باب خانه عالم در روستاهای ملایر با اعتبار ۶.۵ میلیارد ریال، ساخت و  تکمیل کتابخانه عمومی ماماهان فامنین و کتابخانه عمومی مریانج با  ۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این ستاد طی سال‌های گذشته به شمار می‌رود.

چهاردولی ادامه داد: در حوزه اشتغالزایی روستایی، طرح زودبازده اشتغال خانگی برای ۳۰۰ نفر در اسدآباد به عنوان پایلوت با ۱۶۰ میلیارد ریال تعریف شد که تسهیلات ۵۰ تا ۴۰۰  میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در نهاوند نیز ۱۶۵ روستا به عنوان پایلوت برای طرح اشتغال روستاییان در نظر گرفته شد خاطرنشان کرد: طرح اشتغال زودبازده خانگی با ۲۰۰ میلیارد ریال به زودی آغاز خواهد شد به طوری که اقدامات اولیه انجام شده و پس از اهلیت‌سنجی بر اساس اشتغال روستا تسهیلات در نظر گرفته می‌شود.

هیچ مشارکتی در پروژه منطقه پیچ زندان نداریم

معاون مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام(ره) همدان با اشاره به اینکه طرح‌های بنگاه‌محوری با اولویت مناطق محروم در استان در حال انجام است گفت: مشارکت در ۶ طرح اشتغالزایی با ۷۳۵ میلیارد ریال، توزیع ویلچر و لوازم ورزشی در مناطق محروم، فعالیت بیمه برکت در روستاها و صدور ۵ هزار بیمه‌نامه مسؤولیت و حوادث، مشارکت در احداث ۹۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، تولید ماسک و لوازم بهداشتی همراه با ضدعفونی معابر توسط گروه‌های جهادی همکار از جمله اقدامات بوده است.

وی اظهار کرد: در بحث رزمایش همدلی در ماه مبارک رمضان ۲۷ هزار بسته غذایی شامل برنج، مرغ، ماکارونی، حبوبات، رب گوجه و روغن هر یک به ارزش ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و مجموعاً ۸۶ میلیارد ریال در ماه مبارک رمضان بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان توزیع شد.

چهاردولی افزود: در مرحله دوم رزمایش مومنانه قرار شد که در سطح کشور ۴ میلیون بسته غذایی پروتئینی توزیع شود که سهمیه همدان ۴۲ هزار و ۵۰۰ بسته در نظر گرفته شد که از محل تولیدات استان به ارزش ۱۶ میلیارد ریال خریداری کردیم.

وی ادامه داد: در همین راستا ۱۲۰ تن مرغ شامل ۸۵ هزار قطعه در حاشیه شهر و روستاهای هدف در حال توزیع است به طوری که تاکنون ۵۵ تن توزیع شده و بقیه آن ادامه دارد.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام(ره) همدان با بیان اینکه در مرحله سوم همدلی و احسان نیز پس از توزیع ۱۲۰ تن آغاز خواهد شد تصریح کرد: فعالیت‌های ستاد تا ریشه‌کنی کرونا ادامه خواهد داشت و وقتی که این مرحله به اتمام برسد، اعتبار مرحله سوم تخصیص می‌یابد. 

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع زمین برای اقدام مسکن ملی اختصاص داده شده است ادامه داد: زمین توسط ستاد اجرایی فرمان امام در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گرفته است.

چهاردولی خاطرنشان کرد: به زودی تفاهمنامه‌ای با استانداری همدان منعقد خواهد شد ۳۰۰ طرح در حوزه میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به اجرا درآید.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان هیچ مشارکتی در پروژه منطقه پیچ زندان ندارد.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول