اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جاده شهمیرزاد- دوآب؛ مصوبه‌های دولت و سال‌ها بلاتکلیفی!

جاده شهمیرزاد- دوآب که یکی از محورهای مهم ارتباطی در اتصال استان‌های سمنان و مازندران به یکدیگر خواهد بود، سال‌ها در بلاتکلیفی قرار دارد و هر بار شاهد وعده‌های نافرجام مدیران است.

جاده شهمیرزاد- دوآب؛ مصوبه‌های دولت و سال‌ها بلاتکلیفی!

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اقتصادی: توجه به راه‌سازی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که در رشد، توسعه و پیشرفت نقاط مختلف کشور تأثیر به‌سزایی خواهد داشت و از این‌رو، هر ساله پروژه‌های متنوعی در بخش راه برای کشور تعریف می‌شود.

جاده شهمیرزاد- دوآب که یکی از محورهای مهم ارتباطی در اتصال استان‌های سمنان و مازندران به یکدیگر خواهد بود، سال‌ها در بلاتکلیفی قرار دارد و هر بار شاهد وعده‌های نافرجام مدیران است.

محور شهمیرزاد- چاشم- دوآب به طول تقریبی 64 کیلومتر در دست اجرا بوده که از این طول، بخشی در مسیر شهمیرزاد- چاشم- زرشک‌دره در محدوده استان سمنان و حوزه استحفاظی راه و ترابری شهرستان مهدی‌شهر قرار دارد.

چند کیلومتری از این مسیر در حوزه زرشک‌دره- دوآب نیز در محدوده استان مازندران قرار دارد و کارشناسان امر می‌گویند این پروژه می‌تواند شهمیرزاد را از بن‌بست خارج کرده و مسیر ایمنی برای اتصال سمنان به شمال کشور باشد که متأسفانه سال‌ها نیمه‌کاره مانده است.

احداث و مرمت جاده شهمیرزاد به دوآب علی‌رغم مصوبات سفرهای استانی مسؤولان کشوری، چندین سال بلاتکلیف مانده است و امروز باید برای آن فکری شود.

اگر این جاده تعریض، مرمت و آسفالت شود، ضمن آبادانی روستاهای چاشم، لرد و خطیرکوه، معبر خوبی برای اهالی استان سمنان به سوادکوه و نهایتاً مازندران خواهد بود؛ اما بازخوانی سخنان و وعده‌های داده‌شده در این زمینه خالی از لطف نخواهد بود.

آذر ۱۳۹۳: جاده در نیمه نخست سال ۹۴ بهره‌برداری می‌شود

مسؤولان استان‌های سمنان و مازندران در جلسه‌ای که سال 1393 در حسینیه روستای لرد خطیرکوه برگزار شد، موانع و مشکلات اصلاح، بهسازی و آسفالت هفت کیلومتر از محور شهمیرزاد به دوآب را بررسی کردند.

علی‌رضا خسروی، نماینده وقت مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه مطالعه، اصلاح و بازسازی این محور از مصوبات دور اول، دوم و سوم سفرهای استانی دولت‌های نهم و دهم در استان سمنان بوده، اظهار کرد: مصوبات در حوزه این راه اجرایی نشده است.

خسروی در حاشیه بازدید معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی از محورهای روستایی استان سمنان گفت: در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد پل اصلی و بخشی این محور از سوی استان سمنان تکمیل شود و باقی‌مانده محور تا سوادکوه در حوزه استان مازندران توسط استان مازندران انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست مسؤولان استان‌های مازندران و سمنان در خصوص این پروژه گفت: برنامه وزارتخانه برای بهره‌برداری از محور خطیرکوه شهمیرزاد به دوآب سوادکوه در نیمه نخست سال 94 است.

آذر ۱۳۹۳: قیر موردنیاز تأمین می‌شود

علی‌رضا خسروی، رئیس وقت مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس چندی بعد از بهره‌برداری محور «خطیرکوه-دوآب» جاده بین استانی شهمیرزاد به سوادکوه در نیمه نخست سال ۹۴ خبر داده بود.

خسروی تصریح کرد: برای اتمام کار محور خطیرکوه- دوآب، آن بخش از محور که در محدوده استان سمنان اجرا، روسازی و آسفالت می‌شود و قیر موردنیاز توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین و مصالح لازم جهت آسفالت سطحی توسط پیمانکاران داخل استان تأمین شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان خاطرنشان کرد: قرار است جهت تکمیل پروژه و تصمیم نهایی در خصوص اتمام کار، جلسه‌ای با حضور معاون راه روستایی وزارت راه و مسؤولان دو استان سمنان و مازندران برگزار شود.

آذر ۱۳۹۳: سهم هر استان از احداث راه را مشخص کردیم

معاون وقت راه روستایی وزیر راه و شهرسازی نیز در مورد راه ارتباطی شهمیرزاد به دوآب سوادکوه گفته بود: این جاده که استان‌های سمنان و مازندران را به هم متصل می‌کند، از اهمیت خاصی برخوردار است و از این‌رو، مسؤولان دو استان جلسات هماهنگی را برگزار و سهم هر استان از احداث راه را مشخص کرده‌اند.

سیدحسین میرشفیعی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که این محور نیمه نخست سال 94 به بهره‌برداری برسد.

آبان ۱۳۹۶: تأکید ما روی تکمیل آزادراه دوآب- شهمیرزاد است

اما ماه‌ها بعد، احمد همتی، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفته بود: تکمیل آزادراه دوآب-شهمیرزاد در منطقه سمنان ضرورت دارد؛ چراکه باعث تحولی عظیم در حوزه گردشگری، اشتغال و توسعه اقتصادی در این منطقه می‌شود.

او افزوده بود: تأکید ما روی تکمیل آزادراه دوآب- شهمیرزاد است که قطعاً مایه تحول در منطقه خواهد شد؛ اما باید در نظر داشت که بخش عمده کارهایی از این دست که به توسعه منجر می‌شوند، باید توسط مسؤولان و اعضای شورای توسعه هر شهرستان پیگیری شود.

تیر ۱۳۹۹: تا پایان دولت شاهد راه‌اندازی محور چاشم-دوآب خواهیم بود​

عبدالرضا میقانی، فرماندار مهدی‌شهر نیز در جلسه بررسی و رسیدگی به مسائل و موارد پیرامون شهر شهمیرزاد، ضمن بیان اینکه محور چاشم- دوآب یکی از راه‌های ارتباطی که در صورت راه‌اندازی می‌تواند در راستای ارتقا و شکوفایی اقتصادی منطقه بسیار تأثیرگذار باشد، گفت: با همکاری، مساعدت و تلاش ویژه، تا پایان دولت تدبیر و امید می‌توان شاهد راه‌اندازی محور چاشم-دوآب باشیم.

او ضمن بیان اینکه مناقصه اجرای پل در بخشی از مسیر مذکور در حال انجام است، افزود: پس از آن نیز دو قطعه بعد و قبل پل توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصلاح خواهد شد.

استاندار سمنان ورود کند؛ مردم نظاره‌گرند!

به‌هرحال، امروز استاندار سمنان با انتقاد از عدم فعالیت مورد انتظار و بی‌رغبتی برخی مدیران اجرایی استان نسبت به انجام امور و وظایف خود، هشدار داده است: در صورت عدم تغییر در شیوه فعالیت و استمرار روند فعلی، به‌طور قطع نسبت به جابه‌جایی سریع آنان با افراد باانگیزه، پرتوان و خوش‌فکر اقدام خواهد شد.

علی‌رضا آشناگر تأکید کرد: انتظار ما از فرمانداران استان در سال پایانی فعالیت دولت تدبیر و امید آن است که ضمن سرکشی و بازدیدهای مستمر با تمام توان نسبت به پیگیری پروژه‌های جهش تولید، پروژه‌های سفر و پروژه‌های ملی و به‌ویژه پروژه‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اهتمام ورزیده و تلاش کنند تا این پروژه‌ها تا پایان سال و به‌خصوص هفته دولت تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

جاده شهمیرزاد- دوآب از هر دو منظر سخن آقای استاندار قابل بررسی است؛ ابتدا باید بررسی شود که چه عواملی سبب شده تا این محور ارتباطی که قرار بود نیمه نخست سال ۹۴ به بهره‌برداری برسد، هنوز بلاتکلیف است!

در این بخش، اگر کم‌کاری و قصور مدیریتی در جذب اعتبارات و پیگیری پروژه وجود دارد، مردم از استاندار سمنان درخواست برخورد قاطع دارند و اگر عوامل دیگری در میان است، باید برای عموم شفاف‌سازی شود.

اینکه بهره‌برداری از محور «خطیرکوه-دوآب» از نیمه نخست سال 94 به پایان دولت تدبیر و امید حواله داده می‌شود، از منظر مردم قابل قبول نبوده و البته آن‌ها در آینده، همین زمان اعلامی را هم به قضاوت می‌نشینند.

انتهای پیام/74009/ح/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول