اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

استقلال مالی 835 بانو با ایده کارآفرین کنگانی+عکس

بانوی کارآفرین کنگانی موفق به ایجاد اشتغال برای بیش از ۸۳۵بانوی این شهر شده است.

استقلال مالی 835 بانو با ایده کارآفرین کنگانی+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، تعاون و همکاری دو کلیدواژه‌ای است که می‌تواند در گره‌گشایی مشکلات کشود تاثیر گذار باشد. امروزه در این شرایط بد اقتصادی و همچنین مشکلاتی از قبیل بیکاری و گرانی زندگی را بر مردم سخت‌تر کرده است و باعث شده تا در یک خانواده زن و مرد هردو به دنبال شغل و کسب درآمد باشند تا بتواند یک زندگی ساده در کنار هم داشته باشند.

اما با توجه به نبود اشتغال،کارآفرینان می‌توانند با کارآفرینی در رفع این معضل گام موثری بردارند که نیاز است مسؤولین امر نسبت به رفع موانع کارآفرینان و ایجاد تسهیلات برای آن‌ها اقدام کنند.

سمیرا سلیمیان یک بانوی کارآفرین موفق کنگانی که با تشکیل مجمع حمایت از مشاغل خانگی بانوان توانسته در ایجاد اشتغالزایی و کمک به چند خانواده موثر عمل کند.

فارس: خودتان را معرفی کنید؟

سمیرا سلیمیان متولد یکی از شهرهای اصفهان، چهار فرزند دارم و علاقه زیادی به هنردارم همچنین مدرک تحصیلی سطح دو حوزه هست.

فارس: شروع به کار را چگونه و از چه سنی آغاز کردید؟

یاد گیری کارهای هنری از ۶ سالگی شروع کردم و علاقه زیادی به کار و فعالیت داشتم، از زمانی که دیپلم گرفتم کنار درس مشغول به کارهای هنری شدم اما رسما از سال ۸۴ در شهر خود مشغول به خیاطی شدم و از سال ۹۱ در شهر کنگان تولیدی خیاطی زدم و کنار کار تولیدی آموزش و فعالیت‌های فرهنگی داشتم.

فارس: از چه سالی و با چه هدفی اقدام به تشکیل مجمع بانوان کردید؟

از سال ۹۴ آموزش رایگان و بعضی رشته‌ها با هزینه، رشته‌ای خاصی رو شروع کردم از هنرجوها می‌خواستم که آن‌ها هم کنار من آموزش دهند. هدفم از این کار کمک به خانم‌هایی بود که نیاز مالی داشتند و دلم می‌خواست به آنها کمک شود، می‌خواستم مثل خودم مستقل و نیاز مالی به کسی نداشته باشند.

فارس: در ابتدا چند نفر زیر نظر شما مشغول به کار بودند؟

من با چهار نفر شروع کردم و الان ۸۳۵ نفر عضو مجمع ما ثابت هستند و فعالیت می‌کنند، همچنین ۳۷۵ نفر هم بصورت غیر رسمی(کارهای غیر از مجمع) فعالیت می‌کنند.

فارس: از مشکلات و موانع سر راهتان بگویید؟

مشکلات خیلی زیادی داشتم اما خدا خیلی کمکم کرد همیشه حضورش را احساس می‌کنم. اما از مهمترین مشکلاتی که دارم نبود مکان مختص به خود مجمع بانوان، عدم‌حمایت ارگان‌های مختلف از ما، نبود سرمایه برای ایحاد کارگاه ها و همچنین نداشتن بازارچه برای ارائه محصولات تولید شده بانوان در شهرستان.

فارس: در جامعه گفته می‌شود زنان محدودیت‌ها و موانعی بر سر راهشان برای پیشرفت وجود دارند، نظر شما در این زمینه چیست و  آیا شما با مشکلی مواجه بودید؟

از نظر من در جامعه ما یک زن هم می‌تواند خیلی راحت در جامعه حضور پیدا کند و پیشرفت‌های زیادی داشته باشه اگر حجابش و طرز برخوردش مناسب باشد قطعا هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و محدودیتی هم نخواهد داشت.

فارس: در این راه چه کسی راه را برای شما باز کرد تا شما موفقیت‌های بزرگ را کسب کنید؟

همسرم .در تمام مراحل و مشکلات موجود در راه کنار من بوده حتی گاهی من دلسرد و خسته می‌شدم ولی وجود ایشون بود که مسیر را هموار می‌کرد.

فارس: برای بانوان جویای کار چه پیشنهادی دارید؟

از همه بانوان چهار شهرستان جنوبی تقاضا می‌کنم سری به مجمع ما بزنند سطح توقعات خودشان در مورد حقوق و کار پایین بیاورند و در کنار زندگی روز مره فنی را یاد بگیرند و شروع به فعالیت در منزل یا کارگاه‌های مجمع بانوان کنند. یا اگر هنری دارند حتما به جنبه اقتصادی آن فکر کنند ما کمکشون می‌کنیم اگر خودشون قدمی بردارند.

فارس: تقاضای شما از مسؤولین برای هموار کردن راه برای افراد جویای کار و کارآفرینان چیست؟

من به عنوان یک کارآفرین از مسؤولین تقاضا دارم که گوش شنوا داشته باشند و کمی برای ما وقت بگذارند، انتظار داریم کمی با ما همراهی کنند و مهمترین خداسته من از مسؤولین یک مکان ثابت برای فعالیت‌های مجمع بدهند.

گفت‌وگو: صلاح خنافره

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول