اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری انتخابات اتحادیه‌های قرآنی در ۳ مرداد/ اتحادیه‌های استانی به کار خود ادامه می‌دهند

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی از برگزاری انتخابات زودهنگام این اتحادیه در ۳ مرداد خبر داد و گفت: این انتخابات برای اتحادیه کشوری است و اتحادیه‌های استانی انتخابات ندارند و به کار خود ادامه می‌دهند.

برگزاری انتخابات اتحادیه‌های قرآنی در ۳ مرداد/ اتحادیه‌های استانی به کار خود ادامه می‌دهند

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس انتخابات زودهنگام هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور (اتحادیه مدغم) ۳ مردادماه با حضور حداکثری اعضای مجامع دو اتحادیه قرآنی برگزار می‌شود.

رحیم قربانی مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با فارس از برگزاری قطعی این انتخابات در روز ۳ مرداد خبر داد و گفت: پیش از این روزهای ۱۵ و ۱۶ خرداد به عنوان روز انتخابات اتحادیه‌ها تعیین شد اما به دلیل کرونا این تاریخ به روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه موکول شد که باز هم به تعویق افتاد نهایتاً مقرر شد که انتخابات در روز ۱۳ مردادماه برگزار شود و این تاریخ قطعی است.

برگزاری انتخابات زودهنگام با توافق دو اتحادیه

وی با اشاره به انتخابات زودهنگام این اتحادیه گفت: دور اول انتخابات هیئت مدیره اتحادیه مدغم کشوری دو سال پیش برگزار شد و مقرر شد این هیئت مدیره ۳ سال در رأس کار باشند اما طبق توافق با اتحادیه تشکل‌های قرآنی مقرر شد این انتخابات به صورت زود هنگام برگزار شود.

اتحادیه‌های استانی به قوت خود باقی هستند

قربانی با بیان اینکه اتحادیه‌های مدغم استانی به قوت خود باقی هستند، گفت: انتخابات اتحادیه‌های استانی رسمیت یافته و به قوت خود باقی است و در روز سوم مرداد انتخابات اتحادیه کشوری برگزار می‌شود.

برگزاری مجمع دو اتحادیه با حضور ۶۰۰ عضو

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی از حضور اعضای مجامع دو اتحادیه در این انتخابات خبر داد و گفت: کمیته ۱۶ نفره متشکل از نمایندگان دو اتحادیه قرآنی چندی پیش تشکیل شد و طی جلساتی مقرر شد مجمع عمومی مشترک دو اتحادیه با حضور ۶۰۰ عضو برگزار شود که سهم هر عضو ۳۰۰ نفر است. انتخابات هیئت مدیره اتحادیه مدغم کشوری هم با حضور این ۶۰۰ نفر برگزار خواهد شد.

وی در خصوص کاندیداهای هیئت مدیره جدید گفت: همه اعضا می‌توانستند بدون هیچ محدودیتی برای عضویت در هیئت مدیره نام‌نویسی و در انتخابات شرکت کنند، البته افراد ثبت‌نام شده توسط کمیته ۱۶ نفره بررسی و پس از تأیید صلاحیت‌ها کاندیداهای نهایی معرفی می‌شوند.

بیانیه مشترک

به گزارش فارس در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور مدیران دو اتحادیه پیشین در بیانیه مشترک بر وحدت و همدلی بین فعالان قرآنی تأکید کردند که متن این بیانیه به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

«قل إنما اعظکم بواحدة ان تقوموا لله مثنی و فرادی ثم تتفکروا»

بیانیه مشترک اتحادیه موسسات و تشکلهای قرآن و عترت کشور

در آستانه برگزاری مجمع عمومی مشترک اتحادیه در سوم مرداد ماه ۹۹

با حمد و سپاس به درگاه ایزد منان و درود و سلام بر روح بلند امام خمینی(ره) و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و آرزوی طول عمر با برکت برای رهبر فرزانه و قرآنی انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی)، اینک که بحمدالله با تلاش تمامی دلسوزان جامعه قرآنی، مقدمات تشکیل اتحادیه واحد مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت (ع) کشور فراهم آمده است، مدیران دو اتحادیه موجود، ضمن تشکر و تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران این امر خیر، به خصوص مدیران مؤسسات و تشکل‌های گرانقدر قرآن و عترت (ع) کشور، اعلام می‌دارند: اینک که با شکر و سپاس به درگاه ربوبی، همدلی و همگرایی بی‌سابقه‌ای بین مدیران قرآنی مؤسسات به وجود آمده، که بسیار مغتنم و ارزشمند می‌باشد، امید است که این همدلی اسباب تشکیل یک اتحادیه منسجم و توانمند و اثرگذار را فراهم آورد. از این رو توصیه هیات‌مدیره‌های دو اتحادیه به تمامی اعضای محترم اتحادیه‌ها، حضور فعال در فرآیند برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیأت‌مدیره و بازرسان اتحادیه می‌باشد.

از طرفی با توجه به شرایط مناسبی که برای تشکیل اتحادیه واحد و منسجم و به دور از افتراق‌های گذشته به وجود آمده است، مناسب است که اعضای محترم هر دو اتحادیه از هرگونه اقدامی که باعث ایجاد خدشه به فضای مناسب فعلی شود، جلوگیری نمایند. بدیهی است، ستاد مرکزی برگزاری مجمع عمومی بر اساس وظایف محوله آماده دریافت هرگونه شکایت و گزارش درباره تخلفات و شکایات اعضا و رسیدگی به آن می‌باشد و توقع خادمان اتحادیه از اعضای محترم دو اتحادیه، رعایت تقوا و انصاف در رفتار تشکیلاتی و خودداری از هرگونه تخریب افراد و رفتاری است،که باعث ایجاد شکاف و تفرقه در میان نیرو‌ها و عناصر قرآنی شود. البته ستاد ملی برگزاری مجمع عمومی مشترک با برهم‌زنندگان فضای وحدت و همدلی موجود، برخورد قانونی مناسب را خواهند داشت.

در پایان امید است، با فضل الهی در آینده نزدیک شاهد استقرار اتحادیه‌ای مستقل، کارآمد و موفق در خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم باشیم.                                                      

و من الله توفیق وعلیه التکلان

۲۱ تیرماه ۱۳۹۹

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول