اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دستگیری 5 حفار غیرمجاز اشیاء عتیقه در شهداد

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از دستگیری 5 حفار غیرمجاز اشیاء عتیقه در بخش شهداد کرمان خبر داد.

دستگیری 5 حفار غیرمجاز اشیاء عتیقه در شهداد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدهادی جعفری اظهار داشت: در پی اطلاع پایگاه حفاظتی بخش شهداد مبنی بر حفاری غیرمجاز در 10 کیلومتری شمال شرقی این بخش، نیروهای این یگان با همکاری مشترک نیروی انتظامی، سپاه و بسیج به محل اعزام شدند.

سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمان بیان کرد: در این عملیات 5 حفار غیرمجاز که در حال حفر چاهی به عمق 3 متر و عرض یک متر بودند، با کلیه ادوات حفاری در محل دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

جعفری تصریح کرد: بخش شهداد دارای بناهای تاریخی و محوطه باستانی زیادی است که توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به‌صورت شبانه روزی مورد مراقبت قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری خوبی بین دوستداران میراث فرهنگی بخش شهداد با اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان برقرار است که این تعامل به مراقبت و نگهداری بهتر و بیشتر از مواریث فرهنگی منجر خواهد شد.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول