اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

جزئیات دستور استاندار خراسان شمالی برای سرمایه‌گذاری در استان/ از صرافی تا تولید مارگارین

استاندار خراسان شمالی با اعلام دستوراتی در راستای تحقق خواسته‌های سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف در استان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده سرمایه‌گذاری بخش خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در حوزه صنعت و معدن استان قطعی شده است.

جزئیات دستور استاندار خراسان شمالی برای سرمایه‌گذاری در استان/ از صرافی تا تولید مارگارین

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدعلی شجاعی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری خراسان شمالی با اشاره به تلاش برای حضور سرمایه‌گذاران در استان اظهار کرد:  تلاش داریم سرمایه گذاران را به سمت منطقه ویژه اقتصادی سوق دهیم تا سرمایه گذاران از معافیت ها و مشوق های لازم برخوردار شوند.

وی با اشاره به برخی پروژه های سرمایه گذاری در استان خاطرنشان کرد:  زمین مورد نیاز برای سرمایه گذار مجتمع گردشگری اسپاخو تا دو هفته آینده واگذار شود و سازمان های گردشگری، منابع طبیعی، محیط زیست، مدیریت امور اراضی و راهداری برای انجام این کار همکاری داشته و با در نظر گرفتن نیاز استان روند انجام کارها را تسریع کنند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد:  موضوع واگذاری زمین مورد نیاز به سرمایه گذار حوزه گیاهان دارویی به میزان ۲۰۰ هکتار برای کشت و ۴۰ هکتار برای ایجاد سازه های گلخانه تا دو هفته آینده تعیین تکلیف شود.

وی افزود: تا پایان وقت اداری پنجشنبه هفته جاری موضوعات ثبت تقاضا و واگذاری زمین به سرمایه گذار روغن مارگارین از سوی سازمان صمت و شرکت شهرک های صنعتی تعیین تکلیف و موارد ملی نیز تا یک ماه آینده نهایی شود.

شجاعی همچنین درباره پروژه سرمایه گذاری داروهای گیاهی گفت: تا یک هفته آینده موضوعات ثبت تقاضای سرمایه گذار و واگذاری زمین به سرمایه گذار داروهای گیاهی کمیاب از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی نهایی شود بعد از تحویل به دانشگاه علوم پزشکی تا یک ماه آینده در سطح ملی جمع بندی شود.

وی افزود: نهایی شدن سرمایه گذاری در حوزه صرافی را از بانک مرکزی در تهران پیگیری می کنم.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: استانی که صرافی ندارد نمی تواند در مورد توسعه ارتباطات با کشورهای خارجی، صادرات و ... پیشرفتی داشته باشد.

وی در انتها با تاکید بر اینکه استان به سرمایه گذاری در تمام سطوح نیاز داردو محتاج به جذب و ورود سرمایه گذار هستیم، خبر داد:  با پیگیری های انجام شده سرمایه گذاری بخش خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در حوزه صنعت و معدن استان قطعی شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول