اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هشدار نسبت به گسترش شدید «کرونا» در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مرکز خراسان شمالی، نسبت به گسترش شدید بیماران کرونا در استان هشدار داد و گفت: کاهش سن مبتلایان، افزایش موارد فوت و احتمال تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان تا پایان مردادماه بخشی از وضعیت شیوع کرونا در استان است.

هشدار نسبت به گسترش شدید «کرونا» در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید احمد هاشمی ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در خراسان شمالی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: تعداد موارد بیماران مبتلابه کرونا در خراسان شمالی افزایش‌یافته و وضعیت به سمت بحرانی شدن پیش می‌رود.

وی از افزایش موارد فوت براثر ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون موارد بستری روزانه ۳ برابر شده و از ۷۰ بستری به بالغ بر ۲۰۳ بیمار بستری مبتلابه کرونا در استان رسیده‌ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش مبتلایان کودک و سنین جوان‌تر در استان خبر داد و افزود: در روزهای اخیر به‌صورت میانگین بین ۳ تا ۶ مرگ در روز گزارش می‌شود که بیشتر ۶ مورد در روز است.

وی ادامه داد: بالغ‌بر ۷۰ درصد تست‌های کرونا از افراد احتمالی، موارد مثبت کرونا هستند و نشان‌دهنده افزایش سرایت در استان همزمان با فصل تابستان است.

هاشمی نمونه‌گیری روزانه در سطح استان را بالغ‌بر ۲۵۰ مورد اعلام کرد و گفت: ظرفیت آزمایشگاه تست کرونا در استان فقط روزانه ۱۶۰ نمونه است و این موضوع نیز باید تدبیر شود.

وی بر لزوم مداخله برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا در استان تاکید کرد و ادامه داد: میزان سرایت بیماری در استان خراسان شمالی افزایش‌یافته و اپیدمی در حال گسترش بوده و از نظر شیوع در کشور نیز جزو استان‌های نخست قرارگرفته‌ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن هشدار درباره ادامه وضعیت با همین روند تصریح کرد: با این وضعیت بیمارستان‌ها تا پایان مردادماه پر می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود تعداد بیماران به ۵۰۰ مورد بستری در استان تا این زمان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول