اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هپکو قربانی بدهی دولت /واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی مشکل دولت را حل می‌کند نه کارگران را

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: هپکو قربانی بدهی دولت به تأمین اجتماعی شد و این واگذاری مشکل دولت را حل می‌کند نه مشکل کارگران را.

هپکو قربانی بدهی دولت /واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی مشکل دولت را حل می‌کند نه کارگران را

محمدحسن آصفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراک واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی را غیراصولی توصیف کرد و گفت: این واگذاری مشکل دولت را حل می‌کند نه مشکل کارگران، این واگذاری اشتباه است.

وی با انتقاد از تصمیم دولت برای واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی، در خصوص تقاضای دانشجویان برای بازدید اعضای کمیسیون صنعت مجلس از هپکو بیان کرد: هر موقع گفته شود بازدید انجام خواهد شد اما مشکل هپکو با بازدید حل نمی‌شود. 

دولت نباید با اقدام نسنجیده گره مشکلات هپکو را پیچیده‌تر کند، با تدبیر مناسب مسائل هپکو قابل رفع است اما متاسفانه این واحد صنعتی تبدیل به توپ فوتبال شده است

وی ادامه داد: دولت نباید با اقدام نسنجیده گره مشکلات هپکو را پیچیده‌تر کند، با تدبیر مناسب مسائل هپکو قابل رفع است اما متاسفانه این واحد صنعتی تبدیل به توپ فوتبال شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: هپکو باید به طور موقت به ایمیدرو واگذار شود، این واحد صنعتی زیر نظر دولت است و از طرفی کارخانه‌هایی مانند معادن چادرملو، گل‌گهر، مس سرچشمه و دیگر معادن بزرگ را در اختیار دارد که به ماشین‌آلات راهداری نیازمند هستند و بر این اساس بازار کار و درآمد برای هپکو ایجاد می‌شود.

واگذاری هپکو به تامین اجتماعی مشکل دولت را از این جهت که بدهی خود را به این سازمان بپردازد، حل می‌کند اما مشکل کارگران و کارخانه را حل نخواهد کرد

 

وی تاکید کرد: تامین اجتماعی هیچ سنخیتی با هپکو ندارد و برای هپکو مشکلات مضاعف ایجاد می‌کند، تامین اجتماعی به دنبال فروش اموال خود برای تامین بدهی‌ها است و امروز برای حقوق بازنشستگان به درآمد نیاز دارد و با این شرایط چطور می‌توان هپکو را در اختیار مجموعه‌ای که خود مشکل دارد، قرار داد؟

آصفری گفت: واگذاری هپکو به تامین اجتماعی مشکل دولت را از این جهت که بدهی خود را به این سازمان بپردازد، حل می‌کند اما مشکل کارگران و کارخانه را حل نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول