اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آتش‌سوزی در کمین جنگل‌ها و مراتع مازندران

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در اطلاعیه مهمی با اشاره به افزایش دمای هوا، نسبت به هرگونه آتش سوزی در جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی استان هشدار داد.

آتش‌سوزی در کمین جنگل‌ها و مراتع مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در اطلاعیه مهمی با اشاره به افزایش دمای هوا، نسبت به هرگونه آتش سوزی در جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی استان هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است؛ گردشگران و رانندگان محترم هنگام عبور از مسیرهای مرتعی و جنگلی، از پرتاب  ته سیگار به حاشیه جاده‌ها خودداری کرده، چرا که این کار می‌تواند به وقوع آتش‌سوزی در جنگل منجر شود.

کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی علاوه بر تخریب و آلودگی محیط زیست، یکی از علل و عوامل وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع است، لذا کشاورزان عزیز از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع جدا خودداری کنند.

از رهاسازی مواد شیشه‌ای (نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی) در داخل جنگل‌ها و مراتع که سبب انعکاس نور و اشتعال علوفه خشک کف جنگل‌ها می‌شود، جدا خودداری شود.

از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود با مشاهده آتش‌سوزی، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها، محیط‌بانی‌ها، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، دهیاری‌ها اطلاع داده تا با بسیج امکانات و هماهنگی‌های لازم، عملیات اطفاء حریق در سریعترین زمان انجام شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول