اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کلاهبرداری در فضای مجازی با عنوان اقوام و آشنایان

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: شهروندان نسبت به سودجویانی که تحت عنوان اقوام و آشنایان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، هشیار باشند.

کلاهبرداری در فضای مجازی با عنوان اقوام و آشنایان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از پلیس فتا استان سمنان، سرهنگ حسین صادقی گفت: هر روز روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می‌شود و افراد زیادی به دلیل اینکه اطلاع و دانش کافی ندارند یا به دلیل بی‌دقتی در دام این کلاهبرداران گرفتار می‌شوند و کلاهبرداران با همین روش‌های ساده پول زیادی به جیب می‌زنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان افزود: بدون شک امروزه و با افزایش روز افزون شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان، یکی از نگرانی‌های کاربران بحث امنیت و حریم خصوصی است، چراکه در کنار تجربه قابلیت‌ها و امکانات فراوان شبکه‌های اجتماعی در محیط گوشی‌های هوشمند، همواره خطراتی نیز امنیت کاربران را در این محیط‌های پرطرفدار و پرجاذبه تهدید می‌کنند. 

وی بیان داشت: در تازه‌ترین روش کلاهبرداری، مجرمان سایبری با نفوذ به شبکه‌های اجتماعی کاربران با برقراری ارتباط با اقوام و آشنایان آنان در این شبکه، از آنان تحت عنوان‌های مختلف درخواست مبلغی وجه می‌کنند. 

وی ادامه داد: شهروندان نیز با توجه به اینکه در ظاهر پیام از طرف اقوام و آشنایان آنان است، اعتماد و مبلغ درخواستی را به شماره‌حساب وی واریز می‌کنند، بدون اینکه اطلاعی از صحت‌وسقم این درخواست داشته باشند و این‌گونه مورد کلاهبرداری و سرقت مالی قرار می‌گیرند.

صادقی بیان داشت: مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف به فضای شخصی شبکه اجتماعی شما نفوذ می‌کنند و مالکیت آن را در اختیار می‌گیرند و سپس هر اقدام کلاهبردارانه‌ای که بخواهند در قالب نام کاربری شما انجام می‌دهند، بدون اینکه شما اطلاع داشته باشید.

این مقام ارشد انتظامی درباره چگونگی قرار نگرفتن در دام کلاهبرداران سایبری بیان داشت: اگر با درخواست پرداخت وجه از طریق اقوام و آشنایان خود قرار گرفتید، حتماً با آنها تماس بگیرید و از صحت‌وسقم درخواست آنان مطلع شوید و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به‌سرعت با پلیس فتا در میان بگذارید. 

رئیس پلیس فتا استان سمنان، افزایش امنیت شبکه‌های ‌اجتماعی را بهترین راه مقابله با این‌گونه کلاهبرداری‌های اینترنتی دانست و گفت: از نظر فنی هرگونه تجهیزاتی که به اینترنت متصل شود، نفوذپذیر است، اما راه‌های مفیدی وجود دارند که می‌توان برای محافظت از داده‌های خود انجام داد و امکان نفوذ هکرها را سلب کرد، در همین راستا اولین گام در جلوگیری از هک شدن حساب یا صفحه شبکه‌های اجتماعی، افزایش امنیت با انجام تنظیمات شخصی است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان یاد آورد شد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و آنان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول