اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دسته‌بندی مشکلات مهارت‌آموزی در کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اعلام جزئیات نشست امروز کمیسیون در دسته‌بندی مشکلات مهارت‌آموزی گفت: متاسفانه فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها به دانشگاه فنی و حرفه‌ای نمی‌آیند.

دسته‌بندی مشکلات مهارت‌آموزی در کمیسیون آموزش

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون و آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو در تشریح جزئیات نشست صبح امروز (سه‌شنبه 31 تیر) این کمیسیون که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد اظهار داشت: در این نشست بحث اهمیت کسب دانش مهارتی بررسی شد ضمن اینکه چالش‌های این حوزه هم مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت. 

وی افزود: در این نشست عنوان شد که متأسفانه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای یا تعطیل شدند یا نیمه‌تعطیل در حالی که بایستی فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای ادامه تحصیل بیایند اما طبق قوانینی که وجود دارد می‌توانند رشته‌های تحصیلی دیگری را برای خود انتخاب کنند و عملا فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها به دانشگاه فنی و حرفه‌ای نمی‌آیند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به کمبود بودجه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور تصریح کرد: در این نشست متولیان فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های دانشگاهی اعلام کردند که بودجه این حوزه برای آموزش‌های مهارتی کافی نیست. 

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه بایستی 50 درصد آموزش‌ها در کشور مهارتی باشد که هم‌اکنون این میزان فقط 36 درصد است.

وی گفت: در این نشست مقرر شد که مشکلات فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی دسته‌بندی شده و در کمیسیون آموزش در جلسات آتی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول