اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

برخورداری ۴۹۶ روستای ایلام از نعمت آب بهداشتی و سالم

مدیر عامل آب و فاضلاب استان ایلام، گفت: از ۵۵۵ روستای استان ۴۹۶ روستا از نعمت آب بهداشتی و سالم برخوردار هستند.

برخورداری ۴۹۶ روستای ایلام از نعمت آب بهداشتی و سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نورالله تیموری مدیر عامل آب و فاضلاب استان ایلام با حضور در برنامه رادیویی ایلام، اظهار کرد: وظیفه تامین آب شرب بهداشتی و سالم برای شهرها و روستاهای استان و همچنین دفع بهداشتی فاضلاب شهرها و روستاهای استان ایلام اصلی‌ترین وظیفه این شرکت است که مجموعه همکاران با تمام پتانسیل و ظرفیت خود در حال ارایه خدمت به شهروندان هستند.

وی افزود: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و 98/5 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب هستند که استان ایلام از این حیث رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل آبفا استان با بیان اینکه ۵۵ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند، ادامه داد: در بحث فاضلاب در ۶ شهرستان ایلام، مهران، دهلران، چرداول، ایوان و دره‌شهر 6 تصفیه خانه فاضلاب داریم و شبکه‌های آن در حال اجرا و بعضا تکمیل شده‌اند و برای شهرستان‌های ملکشاهی، آبدانان و چوار، طرح اجرای تصفیه خانه به وزارت نیرو پیشنهاد شده که در صورت تصویب، کار اجرایی آن‌ها نیز شروع خواهد شد.

تیموری به آبرسانی به روستاهای استان اشاره کرد و گفت: از ۵۵۵ روستای استان ۴۹۶ روستا تحت پوشش آب بهداشتی و سالم بوده و ۵۹ روستای باقی مانده به‌صورت ییلاق و قشلاق هستند که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های آتی این روستاها نیز از پوشش آب بهداشتی پایدار بهره مند خواهند شد.

ارائه خدمات مطلوب به مصرف کنندگان

وی منابع تامین آب استان را ۱۱۹ حلقه چاه، 107 دهنه چشمه و سه باب تصفیه‌خانه آب مطابق با استانداردهای روز دنیا برشمرد و تصریح کرد: امروزه با توجه به ارتقای بهداشت جامعه و تعیین استانداردهای مختلف جهت حفظ و افزایش سلامت مصرف کنندگان آب شرب، به عنوان حیاتی‌ترین ماده، مورد ارزیابی‌های کیفی قرار می‌گیرد؛ در این راستا اندازه گیری پارامترهای مختلف و مقایسه آن با استانداردهای موجود در کشور و به صورت روزانه، کیفیت آب شهر ایلام پایش شده تا اقدام مناسب جهت تحقق بخشیدن به خط مشی شرکت و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مصرف کنندگان انجام شود.

 تیموری بیان داشت: آب شهر ایلام و شهرستان‌های تابعه به صورت دائمی و بر اساس استانداردهای ملی و سازمان بهداشت جهانی پایش و کنترل می‌شود و این شرکت در راستای وظیفه اصلی خود که تامین آب سالم و بهداشتی برای مردم است، به طور مستمر آزمون‌های کنترل کیفی شامل کلرسنجی، باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی- شیمیایی، فلزات سنگین و ریز آلاینده‌های آلی را بر روی آب انجام می‌دهد؛ لذا شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در راستای ارائه خدمات مطلوب به مشترکان روزانه کیفیت و کمیت آب، توسط آزمایشگاه‌ها و مراکز بهداشتی، مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

آب و فاضلاب استان شامل ۲۱۰ هزار مشترک است که از این میزان ۱۵۲ هزار مشترک شهری و ۵۸ هزار آن را مشترک روستایی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ 970821/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول