اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پشت‌پرده مخالفت استاندار کردستان با انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی کردستان/آیا انتصاب «مریوانی» غیرقانونی است؟

شنیده‌ها از مخالفت استاندار با انتصاب مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان حکایت دارد و گویا به تمامی ادارات استان دستور داده که از حضور اسماعیل مریوانی در جلسات ممانعت شود.

پشت‌پرده مخالفت استاندار کردستان با انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی کردستان/آیا انتصاب  «مریوانی» غیرقانونی است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، به دنبال برکناری مدیرکل سابق، اسماعیل مریوانی در آخرین روزهای آبان‌ماه سال گذشته به عنوان سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان معرفی شد.

از آن زمان تا هفته گذشته، گمانه‌زنی‌ها و لابی‌هایی برای انتخاب و معرفی چند نفر به عنوان مدیرکل جدید این دستگاه بود که پس از گذشت حدود 7 ماه، اسماعیل مریوانی به عنوان مدیرکل انتخاب و معرفی شد.

در حالی که مخالفت استاندار با انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی کردستان در استان مطرح بود، برگزاری معارفه مریوانی در سکوت خبری و بدون حضور مدیران ارشدبر این شایعه مهر تایید گذاشت.

استاندار کردستان در نامه‌ای خطاب به همه ادارات، نهادها و دستگاه‌های دولتی استان،انتصاب مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را غیرقانونی اعلام کرده و از آنها خواسته تا اسماعیل مریوانی را به جلسات استان راه ندهند.

مریوانی در روزهای گذشته با موج فشار فضای مجازی و برخی از نهادهای بخش خصوصی مرتبط مواجه بود و در برخی از بیانیه‌های منتشرشده درخواست شده بود وی استعفا دهد.

معارفه بدون هماهنگی وزارت میراث فرهنگی با استاندار و عدم رعایت مفاد مصوبه شورای عالی اداری و دخالت‌های خارج از عرف یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معامله‌هایی در حوزه میراث فرهنگی از عمده دلایل مخالفت استاندار با انتصاب مریوانی اعلام شده است.

گفتنی است؛ فعالان سیاسی کردستان نیز در نامه‌ای با حمایت از تصمیم قاطع استاندار در این خصوص، خواستار لغو این انتصاب و معرفی مدیرکل جدید شده‌اند.

در حالیکه یکی از نمایندگان سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای گفته بود که مجمع نمایندگان استان در انتصاب مدیران استان دخالت نخواهند کرد، دخالت یکی از نماندگان این مجمع دلیل مخالفت استاندار با انتصاب مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اعلام شده است.

حال باید دید که قدرت نماینده دولت در استان بیشتر است یا نماینده مجلس و آیا حکم انتصاب اسماعیل مریوانی به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی کردستان لغو خواهد شد؟

هر چند نباید از این نکته غافل شد که بیشتر انتصابات در دولت‌های آقای روحانی در کردستان بدون توجه به اصل شایسته‌سالاری و تنها براساس جناح‌بندی سیاسی و از درون دایره ستادهای انتخاباتی رئیس دولت فعلی بوده است. 

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول