اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خداحافظی سفیر ایران با وزیر تجارت و صنعت عمان

وزیر تجارت و صنعت عمان در دیدار خداحافظی سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: در حالی که در شرایط بحرانی ناشی از کرونا، روابط بسیاری از کشورها تحت تاثیر قرار گرفت و کاهش یافت، اما روابط عمان با ایران نه تنها کاهش نیافت، بلکه افزایش هم یافت.

خداحافظی سفیر ایران با وزیر تجارت و صنعت عمان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در پایان ماموریتش با «علی بن مسعود السندی» وزیر تجارت و صنعت عمان دیدار و خداحافظی کرد.
در این دیدار، دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات روابط فیمابین به خصوص در زمینه تجارت و صنعت و تحولات منطقه، بر گسترش هر چه بیشتر مناسبات در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

السنیدی ضمن یادآوری تاکیدات مرحوم سلطان قابوس بر اهمیت و گسترش روابط عمان با جمهوری اسلامی ایران گفت: در حالی که در شرایط بحرانی ناشی از کرونا، روابط بسیاری از کشورها تحت تاثیر قرار گرفت و کاهش یافت، اما روابط عمان با ایران نه تنها کاهش نیافت، بلکه افزایش هم یافت که این مهم نشان دهنده اهمیت و اهتمام دو کشور بر تقویت روابط فیمابین است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه ضمن تایید سخنان وزیر تجارت و صنعت عمان از دولت و ملت عمان در همکاری و همراهی با او و سفارت جمهوری اسلامی ایران در جهت پیشبرد و تقویت روابط فیمابین تشکر و به برخی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در مدت سفارت خود به خصوص در زمینه تجارت و صنعت اشاره کرد.

نوری شاهرودی ضمن ابراز خرسندی از سطح روابط و قدردانی از اهتمام سنیدی در مقام رئیس عمانی کمیسیون مشترک گفت: بیشترین سهم و حجم روابط دو کشور در این بخش بوده است.

به گزارش فارس،  نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط پیش از این نیز با شیخ خلیفه بن علی الحارثی معاون سیاسی وزارت خارجه عمان دیدار و خداحافظی کرده بود.

 نوری شاهرودی اردیبهشت ۱۳۹۶ برای تصدی این سمت وارد مسقط شد.

نوری شاهرودی در سال ۱۳۶۱ به عنوان نماینده امام خمینی (ره) اولین مسئولیت اجرایی خود را در کویت آغاز کرد، پس از آن نخست به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ‌ایران در جماهیر عربی لیبی و سپس در کشور عربستان سعودی مشغول به کار شد. نوری شاهرودی همچنین به عنوان مشاور امور بین‌الملل ریاست قوه قضاییه، ریاست قوه مقننه و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز فعالیت کرده است.

علی نجفی خوشرودی قرار است به جای نوری شاهرودی عهده‌دار سفارت ایران در مسقط شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول