اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نخستین هنرستان نساجی در گیلان افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنها دانشگاهی است که دانشجو رشته تخصصی خود را جذب می‌کند، گفت: رشته نساجی یکی از رشته‌های موردعلاقه صنعت استان گیلان است و به همین دلیل هفته آینده با کمک سازمان صمت استان، هنرستان نساجی را در گیلان افتتاح می‌کنیم.

نخستین هنرستان نساجی در گیلان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول شمشادی صبح امروز در نشست خبری هفته کارآفرینی در سالن جلسات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان در رشت با اشاره به اینکه خبرنگاران مبشرین تمامی حوزه‌ها هستند، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تنها دانشگاه دولتی کشور است که در حوزه مهارت آفرینی در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاه مهارت محور و بر پایه دروس عملی و کارگاهی است، افزود: سابقه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به بیش از نیم‌قرن می‌رسد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان نیز یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای در کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی ماهر کارآمد خودکفا برای صنعت و اصناف است، گفت: ازآنجایی‌که نیاز مبرم جامعه به داشتن نیروی تکنسین آشنا به تکنولوژی جدید است و به همین دلیل رسالت این دانشگاه اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنها دانشگاه نسل چهارم کشور است، بیان کرد: سه دوره دانشگاهی داریم که درگذشته آموزشی، پژوهشی بوده اما امروز دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاه کارآفرینی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه دانشجویان ما عقبه سه‌ساله را پشت سر گذاشته‌اند، گفت: دانشجویان ما در هنرستان سه سال آموزشی را پشت سر گذاشته‌اند و بعد دو سال نزد ما حرفه‌ای می‌شوند.

شمشادی با بیان اینکه هفته ملی مهارت را در پیش داریم، گفت: در این هفته با مسؤولان استانی دیدار خواهیم داشت و هنرستان نساجی را نیز در رشت افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هشت هزار دانشجو در دانشگاه ما در حال تحصیل هستند، بیان کرد: تعداد ۵۴ نفر از اساتید ما عضو هیئت‌علمی دانشگاه هستند و ما درمجموع بیش از یک هزار و ۵۰۰ مدرس داریم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه ۱۱۲ کارگاه آموزشی در استان داریم، تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان حدود ۵۰ رشته دوره کاردانی و ۳۳ کد رشته دوره کارشناسی دارد و درمجموع ۷۰ درصد پسران و ۲۰ درصد دختران هنرستانی جذب این دانشگاه می‌شوند.

شمشادی با اشاره به اینکه در اقلیم جغرافیایی استان گیلان ۷ دانشکده داریم، گفت: در رشت دو دانشکده، در رودبار یک دانشکده، در انزلی یک دانشکده، در لاهیجان، آستانه‌اشرفیه و صومعه‌سرا هرکدام یک دانشکده داریم و کلیه رشته‌هایی که جذب می‌کنیم بر اساس نیازسنجی جامعه است.

وی با بیان اینکه صنعت و اصناف استان گیلان اگر رشته‌ای را نیاز داشته باشد ما این مسئله را به کشور اعلام می‌کنیم، افزود: در کشور ما تکنسین‌های ماهر کم هستند اما دانشگاه ما این تکنسین‌ها را تربیت می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان با اشاره به اینکه رعایت عدالت آموزشی جزو اولویت‌های ما است، بیان کرد: باید دانش آموزان در دوره تحصیل هدایت فرهنگی شوند تا بتوانند در دانشگاه بازدهی بیشتری داشته باشند.

شمشادی با بیان اینکه دانشگاه فنی حرفه‌ای نمونه کامل دانشگاه‌های توسعه‌یافته است، گفت: میزان ۷۰ درصد از دروس ما عملی است و ارتباط خوبی نیز با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان داریم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنها دانشگاهی است که دانشجو رشته تخصصی خود را جذب می‌کند، تصریح کرد: رشته نساجی یکی از رشته‌های موردعلاقه صنعت استان گیلان است و به همین دلیل هفته آینده با کمک سازمان صمت استان، هنرستان نساجی را در گیلان افتتاح می‌کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان با تأکید بر اینکه دانشکده‌های ما تخصصی محور هستند، افزود: رشته‌های تخصصی مهندسی عمران و مهندسی برق کیفیت و جذابیت بالاتری در استان دارند.

شمشادی با اشاره به اینکه توانایی جذب ۱۴ هزار دانشجو را در کل استان گیلان داریم، بیان کرد: میزان ۷۰ درصد از دانشجویان ما جذب بازار کار می‌شوند و این نشان از آموزش حرفه‌ای دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

وی با اعلام آمادگی جهت برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری گفت: جدا از آموزش‌های بلندمدت توانایی برگزار دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش خبرنگاری را با ارائه مدارک دانشگاهی داریم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول