اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

مدیریت راهبردی «فناوری اطلاعات» درشرایط فعلی کشور ضرورت دارد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ، تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات را نیاز جامعه دانست و گفت:ساخت مدیریت فناوری اطلاعات اعم از سخت‌افزار، نرم‌افزار و تولید محتوا سیاستگذاری واحدی ندارد و در حکمرانی کشور به درستی دیده نشده است.

مدیریت راهبردی  «فناوری اطلاعات» درشرایط فعلی کشور ضرورت دارد

 سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات از نیازهای اساسی امروز کشور است، گفت: در حال حاضر  کشور نیازمند شرایطی است تا بتوان با استفاده از ابزارهای جدیدفناوری اطلاعات در بستر حکمرانی، اتفاقات متحولانه و مثبتی که راهگشای برون رفت از مشکلات همیشگی باشد، دیده شود اما متأسفانه کمترین بهره را می بریم. امروز کشور با مسائلی مواجه است در عصر فناوری و ارتباطات که کاملا بدیع و نو بوده و نیازمند مدیریت و ارائه راهبرد نوین است. مسائلی در حوزه تولید محتوا، it،ICT و حتی بعضی سخت افزارها که پیشتر تجربه ای بابت آنها نداشته و باید برای آنها حتما تدبیر ویژه ای داشت.

* در حکمرانی و سیاست‌گذاری فناوری اطلاعات کشور  ما نسبت به دنیا پیشرفت کمتری داشته   است

وی افزود: تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات باید مدت ها قبل راه اندازی می‌شد اما اکنون باید بگویم این کمیسیون نیاز و ضرورت محسوب می‌شود؛ چراکه در حکمرانی و سیاست‌گذاری کشور ما نسبت به دنیا عقب است. فناوری اطلاعات امروز در رشد اقتصاد در دنیا و افزایش بهره وری پیش رو است اما به جهت نبود نگاه جامع به این حوزه در کشور، کمترین بهره را از فناوری اطلاعات در رشد اقتصادی کشور و یا حتی حل مشکلات اقتصادی کشور می بریم. همینطور در سایر ابعاد اعم از اجتماعی، فرهنگی و سبک زندگی کمتر توانسته ایم بهره برداری درست کنیم  و  باید هرچه سریعتر باید برای آن فکر درستی کرد. 

* در فضای اقتصادی کمترین استفاده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از فناوری اطلاعات در افزایش و رشد اقتصادی داشته‌ایم

رفیعی تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های کشور بابت این موضوع درست دیده می شد حتما می‌توانستیم در ایام کرونا، مدیریت بهتری در اجرا و مدیریت امورات جاری کشور داشته باشیم. در حال حاضر برای برخی موضوعات و پدیده های تازه در عرصه فناوری اطلاعات و رشد روز افزون آن پاسخ روشنی نداریم و با تاخیر با این پدیده ها مواجه می شویم. که این تاخیرها به سود کشور و مردم نخواهد بود. 

*  باید در فضای حکمرانی برای فناوری اطلاعات تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شود

وی در پایان گفت: باید در فضای حکمرانی برای فناوری اطلاعات تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شود و مجلس می تواند با تأسیس کمیسیون اولین قدم مثبت را بردارد زیرا زندگی امروزی با  فناوری اطلاعات عجین شده  و از بدیهیات  است و حتما برای مدیریت کلان و جامع آن برنامه  درستی داشت. بطوریکه با کمترین آسیب، بیشترین بهره برده شود چراکه فناوری اطلاعات در بسیاری موارد به کمک محیط زیست آمده و می تواند پاسخ روشنی به خیلی از مسائل و مشکلات در حوزه محیط زیست بدهد.

 

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول