اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

معارفه مدیر جدید حوزه علیمه خواهران مازندران

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران طی مراسمی با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران معارفه شد و از خدمات حجت‌الاسلام غفاری مدیر پیشین قدردانی شد.

معارفه مدیر جدید حوزه علیمه خواهران مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان، وجود حوزه علمیه خواهران از برکات نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: این مرکز مهم علمی و دینی مصداق واقعی تجلیل از بانوان است که باید توسعه پیدا کند.

وی ضمن تأکید بر اینکه توسعه کمی حوزه‌های علمیه باید با نقش‌آفرینی و اثرگذاری مناسب در جامعه همراه باشد، افزود: باید توجه به کیفیت در حوزه‌های علمیه از اولویت‌ها باشد.

محمدی‌لائینی در ادامه سخنان خود، علم را دو نوع بالا دستی و پایین دستی معرفی کرد و گفت: علم بالا دستی علمی انسان ساز، معرفت خدا، معرفت به اهل بیت(ع)، اخلاق، معارف دینی، عرفان و معنویت است.

 نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه علم بالادستی از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اما علم پایین دستی در کنار جایگاه خاصی که دارد ابزارساز و در خدمت انسان برای ساختن معاش و دنیا است.

این مسؤول با تأکید براین که نباید جای علوم بالادستی و پایین دستی در جامعه تغییر پیدا کند، گفت: اگر یک عالم دینی علم را ابزاری برای دنیای خود قرار دهد بسیار کار نادرستی است بلکه باید قدر علوم بالادستی را بدانیم و منطبق با آن عمل کنیم.

 وی متذکر شد: جامعه باید براساس علوم بالادستی ساخته و مدیریت شود، علم بالادستی باید ارتقاء پیدا کند و انسان ها خود را در پرتو این علم بسازند.

 محمدی‌لائینی با بیان اینکه باید قدر حوزه‌های علمیه و علوم اهل بیت(ع) را بدانیم و در ترویج و توسعه آن تلاش کنیم، ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت مراکز حوزوی در جامعه استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ارزش انسان و علم او در پرتو تقوا معنا پیدا خواهد کرد، علم نداشتن خسارت است و تقوا نداشتن خسارت بدتری است و عالم بی‌تقوا نیز بسیار بدتر خواهد بود.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام غفاری در این مراسم تودیع و حجت‌الاسلام قائمی معارفه شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول