اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به میزان خراسان شمالی مصرف گاز دارد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان را بزرگترین مصرف کننده گاز در استان اعلام کرد و گفت: این مجموعه برابر با کل مصرف گاز استان در زمستان مصرف دارد.

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به میزان خراسان شمالی مصرف گاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان شمالی، حسن رضا میربلوکی اظهار کرد: گاز طبیعی حامل انرژی ارزان و پاک که در دسترس همگان قرارگرفته است و شرکت گاز تلاش می‌کند تا گاز طبیعی را جایگزین سوخت‌های فسیلی شود، که جایگزینی سوخت‌های فسیلی علاوه بر صیانت از محیط‌زیست به‌عنوان یکی از برنامه‌های مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در ایجاد زیرساخت تولید، به‌منظور تحقق شعار سال و حمایت از اشتغال پایدار در استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی افزود: در نیمه اول سال جاری عمده مصرف گاز استان در بخش صنعت مصرف‌شده است.

وی ادامه داد: بخش صنعت در سال گذشته بیش از ۶۵ درصد مصرف گاز استان را به خود اختصاص داده‌اند که مزیت‌هایی همچون اشتغال‌زایی، بهبود چرخه تولید، کاهش هزینه‌ها و حفاظت از محیط‌زیست را به دنبال دارد.

میربلوکی اضافه کرد: براساس ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد، گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی با تخصیص یارانه جهت اجرای خط اختصاصی از سال ۹۶ در دستور کار این شرکت قرار گرفت که سهم استان خراسان شمالی ۱۰۹ واحد صنعتی و تولیدی  بود و در حال حاضر از این تعداد ۸۷ واحد گازرسانی شده که با گازرسانی به این صنایع، ۸۰ درصد از صنایع استان از سهم گازرسانی بند «ق» استفاده و از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند که از این منظر، شرکت گاز استان خراسان شمالی رتبه دوم گازرسانی به صنایع را در میان شرکت‌های گاز استانی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: درسال گذشته ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱ میلیارد  و ۳۴۰ میلیون تومان گازدار شدند که استفاده‌ی این تعداد واحد صنعتی از گاز طبیعی می‌تواند صرفه‌جویی ۵۸۵ هزار و ۲۰۳ لیتر مصرف سوخت مایع در یک سال را در پی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی تصریح کرد: مطابق بررسی‌های انجام‌شده، مصرف گاز طبیعی در هر واحد انرژی حدود ۲۴ درصد نسبت به نفت خام و ۴۲ درصد نسبت به زغال‌سنگ کمتر گازهای آلاینده تولید می‌کند و این موضوع نشان‌دهنده آن است که می‌توان انرژی بیشتری مصرف و در عین حال در مقایسه با سایر حامل‌های انرژی، آلاینده‌های کمتری نیز تولید کرد.

میربلوکی در پایان خاطرنشان کرد: با افزایش ظرفیت ایستگاه گاز در نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان در سال ۹۶، این واحد صنعتی روزانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز به‌عنوان بزرگترین مصرف‌کننده گاز استان یعنی برابر با کل مصرف گاز استان در زمستان مصرف دارد که نقش مهمی در تولید برق استان و کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول