اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ضرورت مشارکت تشکل‌های مردمی در ازدواج آسان/پرداخت بیش از ۲۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: هم افزایی تشکل‌های مردمی در امر ازدواج و تشکیل خانواده ضروری است.

ضرورت مشارکت تشکل‌های مردمی در ازدواج آسان/پرداخت بیش از ۲۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید صباح قریشی عصر امروز در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هم‌افزایی تشکل‌های مردمی در حوزه ازدواج و کمک به جوانان برای تشکیل خانواده ضروری است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی اداره ورزش و جوانان کردستان در هفته ازدواج به اداره بهزیستی گفت: برگزاری کارگاه آموزش مجازی با حضور کارشناسان امر ازدواج و خانواده در راستای ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار و مشارکت فعال خانواده‌های تحت پوشش در این هفته از جمله اهدافی است که سعی در اجرای آن داریم.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان ادامه داد: ایجاد زمینه مشاوره رایگان به صورت حضوری، تلفنی و مجازی برای جوانان و خانواده‌های تحت پوشش، شناسایی خیران و کمک‌های نیکوکارانه مردم، ایجاد زمینه رفع مشکلات ازدواج و تحکیم خانواده از جمله دیگر پیشنهادات اداره ورزش و جوانان است که امیدواریم بتوانیم این موارد را اجراکنیم.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کردستان در این جلسه اظهار کرد: تلاش داریم با اهدای وام‌های قرضه‌الحسنه در کوتاه‌ترین زمان مشکلات اقتصادی جوانان متقاضی ازدواج را حل کنیم.

یوسفی در ادامه شناسایی متقاضی واقعی تسهیلات ازدواج را از مشکلات بانک‌های استان عنوان کرد و گفت: به  افرادی با سنین بالا یا با وجود ازدواج مجدد، چون نام آنها در سامانه ثبت نشده است ناچار به پرداخت تسهیلات هستیم که این امر مشکلاتی است که در راستای تشخیص متقاضی واقعی با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۶۶ فقره تسهیلات ازدواج در کردستان پرداخت شده است افزود: سال گذشته بانک ملی، بانک کشاورزی و بانک ملت به ترتیب بیشترین تسهیلات ازدواج را پرداخت کردند که ۳۱ درصد این تسهیلات توسط بانک ملت پرداخت شده است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کردستان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۱ درصد و امسال هم تاکنون ۸۱ درصد منابع قرض‌الحسنه بانک ملی صرف پرداخت تسهیلات ازدواج شده است‌.

وی در پایان افزود: کردستان از لحاظ پرداخت تسهیلات بانکی یازدهمین استان کشور است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول