اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

جمعیت چهارمحال و بختیاری در آستانه پیری است

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جمعیت استان نیز به دلیل بالارفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، کاهش تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری و بحث افزایش امید به زندگی و افزایش سطح رفاه اجتماعی رو به سالمندی است.

جمعیت چهارمحال و بختیاری در آستانه پیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری جعفر مردانی در جلسه شورای سالمندان با اشاره به نبود آمار دقیق از جامعه سالمندی در استان، افزود: این بانک اطلاعاتی به منظور ساماندهی و بهبودبخشی به وضعیت این قشر تهیه و تدوین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بر سیاستگذاری برای تامین سلامت و رفاه سالمندان، تصویب و اجرای برنامه‌های مربوط به سالمندان در دستگاه‌های اجرایی و سازماندهی امور سالمندان در استان تاکید کرد و گفت: براساس آمار ۲۵ درصد جمعیت کشور در ۲ دهه آینده سالمند خواهند شد.

به گفته وی، جمعیت استان نیز به دلیل بالارفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، کاهش تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری و بحث افزایش امید به زندگی و افزایش سطح رفاه اجتماعی رو به سالمندی است که این امر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری همه دستگاه‌های اجرایی استان را می‌طلبد.

مردانی افزود: تکریم سالمندان و حفظ حرمت و احترام برای این قشر، تامین و رفع مشکلات معیشتی و اوقات فراغت، تامین سلامت بهداشت و درمان، ایجاد بسترهای لازم برای حضور فعال و موثر سالمندان در جامعه یک امر ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه سالمندان به عنوان نیروی باتجربه برای جامعه و نسل جوان هستند، گفت: باید از تجربیات این قشر استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه حمایت از این قشر و ارائه خدمات مورد نیاز به سالمندان یکی از سیاست‌های برنامه ششم توسعه است که باید از تمام ظرفیت‌ها از جمله توان خیران، سازمان‌های مردم نهاد و تجربه‌های اجتماعی، فرهنگی استفاده کرد.

به گفته وی، براساس آمار سازمان بازنشستگی استان بیش از ۱۶ هزار بازنشسته در استان شناسایی شده است اما این  آمار دقیق از جامعه هدف بازنشستگان و سالمندان استان نیست.

وی بر تدوین سند سلامت سالمندان تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه‌های متولی از جمله سازمان بازنشستگی، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و ثبت احوال باید برای تدوین این سند برنامه‌ریزی کنند. مردانی با اشاره به ۹ مهرماه و روز جهانی سالمندان از دستگاه‌های متولی خواست تا برای بزرگداشت این روز برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی  بر صدور کارت منزلت برای سالمندان تاکید کرد و گفت: ایجاد زیرساخت و فرهنگسازی در جامعه برای صدور این کارت ضروری است.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول