اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای طرح اشتغالزایی «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: طرح «شمیم خدمت» با هدف ارائه خدمات اجتماعی در جهت تحول، توانمندسازی خانوادها و حرکت به سمت جهش تولید در مراکز افق بقاع متبرکه استان مازندران اجرا می‌شود.

اجرای طرح اشتغالزایی «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو رهنمود مقام معظم رهبری حفظه الله درباره رونق و جهش تولید، در نظر است با توجه به ابلاغیه سازمان اوقاف و امور خیریه طرح شمیم خدمت در سطح بقاع متبرکه استان با هدف ارائه خدمات اجتماعی در جهت تحول و توانمندسازی خانوادها، افراد کم‌توان و افرادی که از وجود ویروس منحوس کرونا لطمه دیده‌اند اجرا شود.

وی افزود: اهداف و فواید این طرح به اختصار شامل ایفای نقش حقیقی بقاع متبرکه در مسائل اجتماعی و گره‌گشایی از مشکلات جامعه، توانمندسازی افراد بیکار یا کم درآمد پیرامون بقاع متبرکه و ایجاد شغل و درآمد برای آنان، حفظ کرامت انسانی و مبارزه با روحیه تکدی‌گری، تقویت حس خودباوری و اتکاء به توان و استعدادهای خدادادی، ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در جامعه هدف و تقویت فرهنگ تعاون، همکاری و همدلی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: برنامه‌های اجرایی این طرح در سه گام ارائه شده است که در سال جاری گام نخست آن لازم الاجرا بوده و دو گام دیگر به ظرفیت بقاع متبرکه و دغدغه و توان متولیان امر موکول می شود که باهمت و ظرفیتی که در استان مازندران وجود دارد انشاالله با منویات و رهنمودهای ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه گام‌های بعدی بلافاصله پس از اتمام گام اول شروع و به سرانجام می‌رسد.

حیدری‌جناسمی خاطرنشان کرد: گام اول در تولید و اشتغال، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و تبدیل نیروهای بالقوه به فعالیت است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از شهرستان‌ها و مناطق پیرامونی بقاع متبرکه، کارگاه، کارخانه و مشاغلی وجود دارد که با دعوت از صاحبان این مشاغل و حرفه‌ها، زمینه آموزش کارآموزان را فراهم می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: گام دوم در زمینه اشتغال‌زایی در بقاع متبرکه، فراهم کردن مقدمات و زمینه کار و تولید در بقاع متبرکه است و در گام سوم نیز تلاش می‌شود با راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه و فروشگاه‌های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.

انتهای پیام/86031/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول