اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آموزش‌های مجازی پس از کرونا در مدارس ادامه خواهد داشت

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آموزش‌های مجازی تنها مربوط به شرایط شیوع ویروس کرونا نخواهد بود و بدون شک بعد از این دوران نیز ادامه و استمرار خواهد داشت.

آموزش‌های مجازی پس از کرونا در مدارس ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین صبح امروز با حضور در  دفتر خبرگزاری فارس قزوین اظهار کرد: به طور قطع مدارس استان قزوین از 15 شهریور بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: آمادگی لازم برای برگزاری کلاس ها با 50و حتی 30 درصد ظرفیت انجام شده و امیدواریم سال تحصیلی جدید با شکلی خوب و شاد آغاز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: بخش اعظمی از آموزش‌ها در مدرسه و بر پایه تعامل بین دانش آموزان و معلمین شکل می‌گیرد و‌ تنها نگرانی ما در شرایط موجود عدم امورش مناسب تعامل اجتماعی و با هم زیستن است.

وی با بیان اینکه همواره در تلاش هستیم تا معلم‌ها به سمت مربیگری حرکت کنند، عنوان کرد: باید به سمت روش‌های فعال تدریس حرکت کنیم و لازمه آن نیز این است که کلاسهایی با جمعیت کم داشته باشیم.

اصغری تصریح کرد: آموزش‌های مجازی تنها مربوط به شرایط شیوع ویروس کرونا نخواهد بود و بدون شک بعد از این دوران نیز ادامه و استمرار خواهد داشت.

وی اضافه کرد: امورش در بستر فضای مجازی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شده و کرونا باعث شد راهی که در 10 سال باید طی میکردیم در چند ماه طی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: در سال تحصیلی جدید نگاه تربیتی نیز در بستر فضای مجازی دیده خواهد شد و در همین راستا از ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی برای تهیه محصولات تربیتی و ارائه آن به دانش آموزان استفاده خواهد شد.

وی گفت: کمیته تحول و بهسازی سازمانی با 8کارگروه در این اداره کل تشکیل شده و به ارایه مشاوره برای بهبود سازمان در حوزه‌های مختلف خواهد پرداخت.

اصغری اظهار کرد: باور ما این است که جهان ما جهان دیدن و شنیدن است و باید به سمت شنیدن موثر حرکت کنیم و لازمه آن این است که درک درستی از حرف یک‌دیگر داشته باشیم.

وی افزود: پروژه مهر امسال با شعار « مهری ماندگار بامدیریتی اخلاق‌مدار، علمی، برنامه‌محور و جهادی در فضای شاد» از ۱۲ شهریور و با مانور بازگشایی مدارس آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: همه امکانات لازم برای رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در مدارس درنظر گرفته شده و یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیز برای خرید محصولات بهداشتی در بین مدارس توزیع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت معیشتی حاکم بر جامعه امسال خرید لباس فرم برای دانش‌آموزان میان پایه اجباری نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان با بیان اینکه ثبت نام مدارس نیز غیر حضوری است و اولیا فقط پول کتاب و ۷۵۰۰ تومان حق بیمه را واریز خواهند کرد، یادآور شد: سرویس مدارس نیز با ۴۰ درصد افزایش کرایه تنها باید سه نفر را سوار کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول