اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی آماده نقش‌آفرینی در توسعه روابط با کشورهای همسایه است

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر افزایش مراودات اقتصادی کشورمان با جمهوری آذربایجان، گفت: استان آذربایجان شرقی در راستای مأموریت ملی و رسالت منطقه‌ای، آماده نقش‌آفرینی در روند توسعه همکاری با کشورهای همسایه است.

آذربایجان شرقی آماده نقش‌آفرینی در توسعه روابط با کشورهای همسایه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در دیدار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان، با اشاره به روابط حسنه ایران با کشورهای همسایه،  اظهار داشت: پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی ایران و آذربایجان اقتضا می‌کند که سطح روابط روز به روز بیشتر شود که خوشبختانه در این زمینه ریل‌گذاری خوبی صورت گرفته است.

 
وی با اشاره به نقش محوری تبریز و آذربایجان شرقی در روابط میان ایران و آذربایجان، گفت: آماده‌ایم هم بر اساس مأموریت‌های ملی که از سوی رئیس جمهور به استان‌های مرزی واگذار شده و هم بر اساس رسالت منطقه‌ای، در توسعه روابط دو کشور نقش فعال داشته باشیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه روند مناسبات ایران و آذربایجان رو به گسترش است، افزود: در حال حاضر سهم ایران از واردات جمهوری آذربایجان کمتر از دو درصد است؛ در حالی که کشور ما قابلیت‌های زیادی دارد و باید برای افزایش سطح مبادلات تلاش کنیم.
 
وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذارانی از تبریز در جمهوری آذربایجان، گفت: به نحو متقابل آماده‌ایم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را در اختیار سرمایه‌گذاران آذری قرار دهیم.
 
پورمحمدی با اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری بین آذربایجان شرقی و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری در زمینه مبادلات بانکی، پروژه‌های زیرساختی نظیر جاده و راه‌آهن و روابط علمی و دانشگاهی می‌تواند موجب توسعه ارتباطات و افزایش سطح مبادلات شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با آرزوی توفیق برای سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان، ابراز امیدواری کرد در دوره مسئولیت وی، شاهد تقویت مناسبات ایران و آذربایجان در حوزه‌های مختلف باشیم.
 
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان هم در این دیدار با اشاره به نقش استان‌های مرزی در توسعه روابط با کشورهای همسایه، گفت: ظرفیت‌های کم‌نظیر استان آذربایجان شرقی در این زمینه بر کسی پوشیده نیست و استفاده از این ظرفیت‌ها، مورد توجه جدی سفارت ایران در باکو خواهد بود.
 
سیدعباس موسوی افزود: آذربایجان شرقی جایگاه خوبی در روابط ایران و آذربایجان دارد، اما باید تلاش کنیم تا این جایگاه ارتقا یابد و بتوانیم از ظرفیت‌های این استان برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان استفاده کنیم.
 
وی با بیان اینکه کار اصلی سفارت ایران در باکو، توسعه روابط اقتصادی دو کشور است، افزود: با توجه به موقعیت جمهوری آذربایجان از نظر دسترسی به بازار روسیه و اروپا، تمرکز ما بر روی توسعه مبادلات تجاری خواهد بود و قطعا نقش و حمایت استان آذربایجان شرقی در این زمینه مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول