اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نماز جمعه باید به بیان مشکلات و دغدغه جوان بپردازد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: هنگامی که در نماز جمعه آگاهی بخشی خوبی وجود داشته باشد و همه مسائل را با هم دیده و مد نظر گرفته و همچنین مسائل و مشکلات مردم را با دیدگاهی مشفقانه و از سوی دیگر هم مسائل و مشکلات دولت و نظام مطرح شود و به مسائل و دغدغه‌های جوانان پرداخته و را حل ارائه شود.

نماز جمعه باید به بیان مشکلات و دغدغه جوان بپردازد

محسن سجاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به مناسب ۵ مردادماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، پیرامون اهمیت و جایگاه این اجتماع عبادی سیاسی در جامعه اسلامی اظهار کرد: در میان نعمت‌های بیشمار الهی برخی از آن‌ها برجستگی خاصی دارند که اهل تأمل را به شگفتی وا می‌دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان ادامه داد: از جمله جذاب‌ترین این نعمت‌ها، نماز است، که ترکیب اذکار، حرکات، اوقات نمازهای واجب و مستحب و همچنین تأکید بر تمرکز و حضور قلب در این مسیر و از همه مهم‌تر تأکید بر اقامه و برگزاری آن به‌صورت جمعی و در مسجد نشانگر اهمیت و ویژه بودن این فریضه و نعمت الهی است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه کشور پس از پیروز انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی تصریح داشت: یکی از احکامی که در دین اسلام به‌عنوان یک تشکل و اجتماعی عبادی سیاسی به آن توجه شده، نماز جمعه است گه سبب همبستگی، اتحاد و آگاهی بخشی مسائل روز به افراد جامعه می‌شود.

سجاد در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: امام‌جمعه، مردم را در کنار دعوت به تقوا و برپایی نماز با استنباط و تحلیلی که از مسائل روز دارد موجب اتحاد، همبستگی و بصریت افزایی در جامعه ایلامی مشود که تأثیر بسزایی در تأمین نهایت امنیت جوامع بشری خواهد داشت.

امام‌جمعه باید جامع الطراف، مورد وثوق و اطمینان مردم جامعه باشد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان ویژگی‌های امام‌جمعه موفق در جامعه امروز گفت: امام‌جمعه باید اهل تحلیل، مطالعه و استنباط مسائل روز باشد، چراکه مردم خط و مشی خود برای ابعاد مختلف زندگی و بروز و ظهوران در جامعه را از خطیب نماز جمعه می‌گیرند بنابراین امام‌جمعه باید بتواند مسائل روز جامعه و دنیا را به دور از موضع‌گیری‌های سیاسی مطرح و تحلیل کند چرا که در نماز جمعه عموم مردم و اقشار مختلف حضور دارند، مسائل باید به گونه‌ای مطرح شود که همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی در ادامه متذکر شد: امام‌جمعه باید جامع الطراف و مورد وثوق و اطمینان مردم جامعه باشد که در این صورت نماز با حضور حداکثری برگزار خواهد شد و مردم بهره بیشتری خواهند برد و در نهایت به هدف غایی نماز یعنی نمایش اقتدار و تضمین‌کننده امنیت جامعه نزدیک‌تر می‌شود.

نماز جمعه باید به بیان و حل مشکلات و دغدغه جوان امروز بپردازد

سجاد در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم جذب جوانان در نماز جمعه بیان کرد: هنگامی که در نماز جمعه آگاهی بخشی خوبی وجود داشته باشد و همه مسائل را با هم دیده و مد نظر گرفته و همچنین مسائل و مشکلات مردم را با دیدگاهی مشفقانه و از سوی دیگر هم مسائل و مشکلات دولت و نظام مطرح شود و به مسائل و دغدغه‌های جوانان پرداخته و را حل ارائه شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در ادامه تأکید داشت: در این صورت جوان متوجه خواهد شد که به او به‌عنوان یک قشر فعال و پویا جامعه که آینده‌ساز کشور است، نگاه می‌شود و در مسائل مختلف نماز جمعه و جامعه از او و نظراتش استفاده می‌شود، قطعاً جذب جوانان به این فریضه الهی بیش از پیش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در نماز جمعه باید مسائلی بیان شود که امیدوار کنند برای مردم و جوانان باشد، از همین رو باید از بازوی قوی و تریبون نماز جمعه به عنوان تریبون حاکمیت با مردم به‌گونه‌ای صحبت شود که در عین بیان واقعیت‌ها، هم‌بستگی، اتحاد و جایگاه نماز جمعه حفظ شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول