اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ساخت بزرگترین مجموعه ورزشی مکران در آینده/ صنایع نفتی جاسک موظفند در خدمت ورزش باشند

فرماندار شهرستان جاسک گفت: ساخت بزرگترین مجموعه ورزشی مکران از محل اعتبارات وزارت نفت در جاسک در دستور کار است.

ساخت بزرگترین مجموعه ورزشی مکران در آینده/ صنایع نفتی جاسک موظفند در خدمت ورزش باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از جاسک، محمد رادمهر صبح امروز در جلسه شورای ورزش شهرستان جاسک اظهار داشت: عدم تخصیص اعتبار به پروژهای نیمه‌تمام ورزشی، خسارتی جبران‌ناپذیر به جامعه ورزش شهرستان راهبردی و استراتژیک جاسک است.

وی افزود: شاخص‌های سرانه فضای ورزشی این شهرستان نسبت به میانگین استانی بسیار پائین است و به در این باره به توجه بیشتری نیاز دارد.

فرماندار شهرستان جاسک با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزشی پاسخی به مطالبات جوانان و جامعه ورزشکاران است، گفت: رویدادها و مسابقات ورزشی می‌تواند عاملی مهم در معرفی بیشتر شهرستان جاسک به دیگر نقاط کشور باشد.

رادمهر در ادامه اضافه کرد: با توجه به توسعه سواحل مکران، یکی از راه‌های پیشرفت و توسعه شهرستان، شاخص‌های حوزه ورزش است که این مهم در گرو شناسایی و معرفی ظرفیت‌های جوانان مستعد و ارتقای مهارت‌ها و توانمندی‌های ورزشکاران شهرستان است.

وی ادامه داد: می‌بایست همگام با طرح بزرگ و ملی توسعه سواحل مکران از لحاظ بعد ورزشی این شهرستان نیز در تراز و شأن این طرح دیده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک ضمن اشاره به نقش ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان داشت: قطعأ سرمایه‌گذاری و هزینه در بخش ورزش عاملی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است که می‌بایست از این اهرم مهم در کاهش معضلات اجتماعی نیز بهره گرفت.

رادمهر تصریح کرد: در کنار دولت انتظار می‌رود خیرین نیز با هم‌افزایی در راستای توسعه ورزش شهرستان گام بردارند.

وی اظهار داشت: توجه به مقوله ورزش و جوانان جزو اولویت‌های دولت است لذا با توجه به موقعیت و جایگاه مهم جاسک از لحاظ بحث توسعه سواحل مکران و همچنین جمعیت فعلی و آتی با توجه به طرح‌ها و مگاپروژه‌های عظیم در دست اجرا و احداث شهر جدید در این شهرستان و پتانسیل‌های ایجاد شده می‌بایست به مقوله ورزش بیش از پیش در بعد کلان و منطقه‌ای توجه شود.

رادمهر خاطرنشان ساخت: زمانی جاسک تنها به‌عنوان یک شهرستان شناخته می‌شد اما امروز این شهرستان در سطح ملی مطرح است و می‌بایست به بحث ورزش این منطقه بیش از پیش و از نگاه منطقه‌ای و ملی نگریست.

وی یادآور شد: دولت در تکمیل و ایجاد زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف از جمله ورزش در مناطق مختلف به‌ویژه مناطق محروم توجه خاصی داشته و دارد و در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

فرماندار شهرستان جاسک افزود: دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ایجاد دیگر زیرساخت‌ها اهتمام ویژه‌ای دارد که خوشبختانه شاهد اقدامات بسیار خوبی در این راستا هستیم.

وی به گزیده‌ای از اقدامات انجام‌شده و در دستور کار در راستای ورزش شهرستان جاسک اشاره کرد و گفت: زمین چمن گزی، زمین چمن گوان، زمین چمن بونجی میسکی، زمین چمن مغ قنبر، زمین چمن کوی ولی عصر از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی تملک دارایی‌های سال 97 و 98 هر کدام یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار داشته‌اند و در حال حاضر این پروژه‌ها 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و نصب فنس و نصب چمن این زمین‌ها در دستور کار قرار دارد.

رادمهر در ادامه خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است دو زمین چمن مشارکتی که با مشارکت دهیاری‌ها و اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان انجام گرفته است که بحمدالله آماده افتتاح هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک افزود: زمین چمن مشارکتی، زمین لشکری و روستای سدیچ، همچنین زمین‌های چمن مشارکتی شمشی کرتی پیوشک و ونک در حال احداث و انجام تفاهم‌نامه با اداره کل ورزش و جوانان هستیم که به یاری خدا تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید که در این خصوص انتظار می‌رود اداره کل ورزش و جوانان برای تهیه چمن این زمین سریع‌تر عمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ساخت بزرگترین مجموعه ورزشی مکران از محل اعتبارات وزارت نفت در جاسک در دستور کار است.

رادمهر در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: استخر شنای خلیج فارس جاسک از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان احداث و افتتاح گردیده است، این استخر پنج سال خوب کار کرد و خانواده‌ها و جوانان زیادی از این استخر استفاده کردند اما به لحاظ موقعیت و شرایط اقلیمی و آب و هوای جاسک این استخر دچار مشکلاتی در قسمت سقف حمام و سونا و جکوزی و همچنین دیوار اصلی استخر شده است که برای این استخر در سال ۱۳۹۷ دو میلیارد ریال بابت تعمیرات آن در جلسه کمیته برنامه‌ریزی تصویب شد که از این مبلغ یک میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی در ادامه افزود: به‌علت کمبود اعتبارات، استخر خلیج فارس به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری به مردم و جوانان جاسکی، اکنون تعطیل شده است.

فرماندار جاسک یادآور شد: چنانچه تا شش ماه آینده این استخر تعمیر نشود قطعا به یک مخروبه تبدیل خواهد شد که جبران آن سخت است و این زیبنده نیست هدیه مقام معظم رهبری به این شکل تعطیل شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود شهرداری‌ها برای گسترش ورزش‌های آبی ساحلی مثل دیگر شهرهای کشور زمین‌های ساحلی را احداث کنند.

رادمهر خاطرنشان ساخت: برند ورزش جاسک، ساحل است چون با داشتن بیش از ۲۸۰ کیلومتر مرز آبی می‌تواند قطب اول ورزش‌های آبی و ساحلی کشور باشد.

وی یادآور شد: در رشته‌های هندبال، فوتبال، والبیال و موج‌سواری، جاسک در سطح استان و کشور حرف برای گفتن دارد.

فرماندار شهرستان جاسک تصریح کرد: جاسک در ورزش موج‌سواری به‌عنوان پایگاه موج‌سواری جنوب شرق از سوی انجمن ورزش موج‌سواری کشور معرفی شده است و این یک امتیاز خوب برای بخش ورزش و جوانان این شهرستان محسوب می‌شود که می‌بایست در این زمینه برنامه‌ریزی و بیش از پیش کار شود.

رادمهر در پایان افزود: برای توسعه ورزش جاسک در امر زیرساختی و تیم‌داری، تمام صنایع و پالایشگاه‌های نفت و پتروشیمی مؤظف هستند در خدمت ورزش باشند و همچنین شهرداری‌ها هم سهم ورزش را در سطح محلات به‌خوبی هزینه کنند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول