اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تشکیل کمیسیون خانواده و جمعیت گام مهمی برای بهبود وضعیت کشور خواهد بود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قرآن و حدیث با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب درباره پیری جمعیت و مسئله‌ فرزندآوری گفت: تشکیل کمیسیون ویژه خانواده و جمعیت گام مهمی در جهت بهبود وضعیت کشور برخواهد داشت.

تشکیل کمیسیون خانواده و جمعیت گام مهمی برای بهبود وضعیت کشور خواهد بود

فاطمه هادیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قرآن و حدیث (پردیس تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره پیری جمعیت و مسئله‌ فرزندآوری در خانواده و اهمیت تشکیل کمسیون ویژه خانواده و جمعیت در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سیاست‌‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و جمعیت، سالهاست که برای رسیدگی به این مسئله، عزم جدی صورت نگرفته است و همین غفلت، کشور را با مشکلاتی همچون افزایش سن ازدواج، افزایش نرخ طلاق و... مواجه کرده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: مسئله خانواده جزء معدود مسائلِ اولویت دارِ جامعه است که نیازمند حمایت جدی و ورود تخصصی و دقیق به آن است.

هادیان تاکید کرد: باید در این زمینه یک متولی، سکان دار انجام امورِ مربوط به خانواده گردد، چرا که ما قوانین خوبی مثل قانون تسهیل ازدواج (مصوب ۱۳۸۴ ) داریم، اما نهادِ اجرا کننده آن مشخص نشده که از نظر اهل فن، بسیاری از مشکلات موجود، با اجرای همین قوانین، قابل رفع است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قرآن و حدیث اظهار داشت: مسائل خانواده ارتباط تنگاتنگی با سایر مسائل کشور مثل اقتصاد، سیاست و فرهنگ دارد؛ تشکیل کمیسیون ویژه خانواده و جمعیت با حمایت از سیاست‌های خانواده محور و جلوگیری از بازیچه شدن خانواده توسط سیاست های کج اندیشان از مفهوم زن و خانواده (همچون فراکسیون زنان مجلس دهم) ، با مدد الهی، گام مهمی در جهت بهبود وضعیت کشور برخواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول