اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان در کشور است

کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: صبح امروز شهرکرد با دمای 14 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان کشور بود.

شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان در کشور است

سعید قطره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه براساس آخرین نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای، تا اواسط هفته در بعضی ساعات افزایش ابر و گاهی وزش باد به نسبت شدید برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود، گفت: برای سه روز آینده در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده و رعدوبرق خصوصا در ارتفاعات نواحی غربی انتظار می‌رود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه طی این مدت روند افزایش تدریجی دما و برای امروز غبار رقیقی در برخی مناطق استان انتظار می‌رود، افزود: صبح امروز شهرکرد با دمای 14 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان کشور بود.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در استان در برخی از ساعات بعدازظهر نسبت به هفته گذشته کمتر شده است، اضافه کرد: تاکنون هیچ‌نوع خسارتی در این خصوص گزارش نشده است.

قطره با بیان اینکه با توجه به وزش باد و گرمای هوا به کشاورزان و باغداران استان توصیه می‌شود انجام آبیاری، سم‌پاشی و محلول‌پاشی مزارع در ساعات خنک بدون باد روز انجام شود، توضیح داد: تنظیم و کاهش دور آبیاری مزارع لوبیا، سیب‌زمینی، ذرت، صیفی‏‌جات و ... با توجه به گرمای هوا و نیاز آبی‌ گیاه، خودداری از آتش زدن بقایای محصولات زراعی جهت حفاظت از مواد آلی خاک و جلوگیری از آتش‌سوزی مراتع با توجه به وزش بادهای نسبتاً شدید از دیگر توصیه‌هایی است که باید کشاورزان در این روزها رعایت کنند.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول