اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۹۰ درصد بازار صادرات فرش را از دست دادیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: از سال ۹۷ تاکنون ۹۰ درصد بازار صادرات فرش را از دست دادیم که بخشی از آن مربوط به بیماری کرونا و تقاضا در سطح بین‌المللی و بخش دیگر آن مربوط به بازگشت ارز است.

۹۰ درصد بازار صادرات فرش را از دست دادیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، سید حسن قاضی‌عسگر شامگاه شنبه در جلسه کارگروه مشترک اشتغال، سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید شهرستان خوانسار اظهار داشت: برای توسعه، توجه به آمایش‌های منطقه مدنظر قرار گیرد و طرح‌های اشتغال‌زایی باید پیگیری شود، معضل استان اصفهان این است که سرمایه‌گذار سال‌ها بروکراسی اداری را باید طی کند تا بتواند تولید ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: برای خاتمه دادن به این وضعیت طرحی نو را پیشنهاد کردیم تا در ستاد راهوری اقتصاد مقاومتی استان طرح‌هایی که بیش از ۶ ماه طول کشیده به همراه دستگاه‌هایی که در ارائه مجوزها درگیر بوده، پاسخگو باشند که چرا اجرای این طرح طول کشیده و برای سرعت زمان اجرای طرح چه باید کرد چراکه کارها میان دستگاهی قفل می‌شود که در شهرستان‌ها وظیفه فرماندار و در استان وظیفه ما است.

وی تأکید کرد: در جهت بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری روال‌ها پیگیری تا فرآیند‌ها اصلاح شود و توسعه بیشتری ایجاد و بیکاری را  ریشه کن کرد چون بیکاری ام‌الفساد است و همه ما باید با بیکاری بجنگیم، توجه به اقتصاد کشاورزی و صنایع تبدیلی مثل آلو و گردو در منطقه زیبای شهرستان خوانسار به یک فرهنگ تبدیل شود از سمت پوره سیب‌زمینی به سمت فرآوری آرد سیب‌زمینی بروید چون برای صادرات به کشورهای آسیایی نیاز داریم.

۹۰ درصد بازار صادرات فرش را از دست دادیم

قاضی‌عسگر با بیان اینکه حوزه گردشگری جزء اقتصاد سبز است و شهرستان خوانسار پیشرو و تسهیل‌گر باید باشد تا فعالان گردشگری نیز راضی و خشنود باشند، تصریح کرد: انتظار داریم با جذب گردشگر در فروش صنایع‌دستی پیشرو باشید، یک معضل اساسی در صادرات صنعت فرش و صنایع‌دستی داریم با مذاکره می‌خواهیم قانع کنیم که فرش ریشه صادرات دارد یعنی فرش و صنایع‌دستی از بازگشت ارز باید معاف شود، از سال ۹۷ تاکنون ۹۰ درصد بازار صادرات فرش را از دست دادیم که بخشی از آن مربوط به بیماری کرونا و تقاضا در سطح بین‌المللی و بخش دیگر آن مربوط به بازگشت ارز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص مشکلات بانکی گفت: وقتی موضوع بانک در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و مصوب می‌شود که بانک باید تمکین کند و اگر انجام نشد فرماندار به کارگروه رفع موانع تولید استان اعلام کند تا بررسی شود و به هیأت خبرگان بانک اعلام شود، در نهایت اگر بانک انجام نداد رئیس بانک به هیأت نظارت تخلفات بانکی و دادگستری برای برخورد معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان خوانسار ظرفیت خوبی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و جوانان فارغ‌التحصیل این منطقه از ظرفیت شهرک صنعتی خوانسار در توسعه دانش‌بنیان استفاده کنند، تصریح کرد: در فریدن مزرعه رمز را به دلیل ظرفیت برق و هوای خنکی این شهرستان مکان‌یابی کردیم و به زودی راه‌اندازی می‌شود و زمینه خوبی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه شهرک صنعتی غذایی حلال در گلپایگان دیده شده است چون برای صادرات مهم و نیاز به ارز داریم که در این زمینه باید سرمایه‌گذاری کنیم، گفت: سیاست کلی ما در حوزه نساجی این است که زنجیره تولید را تکمیل کنیم تا از صفر تا صد ارزش افزوده استان استفاده کند، تولید ماسک پارچه‌ای کمک به صنعت نساجی است که باید تولید کنیم.

طرح بانک زمان در استان اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از راه‌اندازی شهرک طلا و جواهر در استان پس از ۳۰ سال خبر داد و تصریح کرد: در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری طرح‌های تحول‌زا و نوآورانه و کار آفرینانه مطرح شود نه طرح‌های روتین، در استان اصفهان اخیراً طرح «بانک زمان» مطرح شده و سرمایه‌گذار تاکنون حدود چهار میلیارد دلار هزینه کرده، این طرح عمر و سرمایه زمان افراد را ذخیره می‌کند و کسی که ۶ ساعت در طول روز کار می‌کند مابقی وقت در زمان بانک ذخیره تا از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه پروژه‌ای را توانستیم پس از ۹ سال مشکل آن را در ستاد راهوری اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه حل کنیم، گفت: مسؤولان دستگاه‌ها فرآیند اداری را بررسی کنند تا اگر مشکل دارد اصلاح شود، پیگیری در سیستم اداری انجام شود، در دفتر هر مدیری یک کارشناس پیگیری امور باید وجود داشته باشد تا مشکلات را به بنده اعلام کند.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه کسانی در کشور می‌خواهند تیشه به ریشه تولید کشور بزنند که ما تک تک این افراد را باید شناسایی و تحویل قانون بدهیم، مشکل مدیریتی است که اگر از اول برخورد کرده بودیم این طور نمی‌شد، تأکید کرد: زهر عقرب و زهر مار جنبه استفاده در تهیه داروهای پزشکی دارد و ارزش افزوده بالایی دارد یعنی یک گرم آن‌ها برابر با هشت بشکه نفت است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول