اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تحصیل ۳۰ درصد دانش آموزان ابتدایی خراسان شمالی در کلاس‌های چندپایه

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بیش از ۳۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی استان شامل ۱۵ هزار دانش آموز در یک هزار و ۲۰۰ کلاس چند پایه مشغول تحصیل هستند.

تحصیل ۳۰ درصد دانش آموزان ابتدایی خراسان شمالی در کلاس‌های چندپایه

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی عصمت بدخشان اظهار کرد: بیش از ۳۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی استان  شامل ۱۵ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۲۰۰ کلاس چندپایه مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: کلاس‌های چندپایه بیشتر در مناطق روستایی و عشایر با جمعیت کم برگزار می‌شود که بیشتر دانش آموزان آن به سامانه دسترسی ندارند که در زمان شیوع ویروس کرونا از طریق بسته‌های آموزشی از آموزش برخوردار شدند.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی با بیان اینکه آموزش به دانش آموزان امسال در سه محور مجازی، نیمه‌حضوری و حضوری انجام می‌شود، گفت: اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که ستاد ملی کرونا اجازه برگزار شدن کلاس را بدهد، مشکلی با برگزاری حضوری مدارس نداشته و کلاس‌ها را دایر خواهیم کرد، در غیر این صورت راهکارهای دیگری برای ارائه آموزش داریم.

وی ادامه داد: در مناطقی که تعداد دانش‌آموزان محدود بوده و وضعیت آن‌ها هم ازنظر وجود موضوع کرونا، سفید باشد، کلاس‌های درس برپا می‌شود، اما در مناطق زرد کلاس‌ها نیمه‌حضوری و یا به‌صورت زوج و فرد برپا خواهد شد و در مناطق قرمز نیز آموزش مجازی مدنظر است.

بدخشان گفت: در مدارس روستایی و عشایری مناطق قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا، و در صورت عدم دسترسی دانش آموزان به سامانه شاد، برای تداوم آموزش ارسال بسته‌های آموزشی، درس‌نامه‌ها از طریق راهبران آموزشی و استفاده از برنامه‌های آموزشی تلویزیون انجام می‌شود.

وی با اشاره به لزوم کیفیت‌بخشی و توجه ویژه به کلاس‌های چندپایه گفت: بی‌شک  توسعه عدالت آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی، تجهیز کتابخانه‌های کلاسی، برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت اولویت در تجهیز کلاس‌های ششم به فناوری هوشمند، توجه به‌سلامت دانش‌آموزان و تهیه و توزیع اقلام و بسته‌های آموزشی در بین کلاس‌های چندپایه از ضروریات است.

بدخشان بابیان اینکه امسال حدود ۱۰۲ هزار و ۱۲۳ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در استان مشغول به تحصیل می‌شوند، ادامه داد: حدود ۵۳ درصد از این دانش آموزان در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری از آموزش برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ هزار و ۴۳۰ دانش‌آموز پایه اول در مدارس استان نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: طی سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان شش سال تمام استان با افزایش ۲۵۰ نفر به ۱۹ هزار و ۱۰۲ دانش‌آموز افزایش می‌یابد که از این تعداد ۹ هزار و ۲۱۳ دانش‌آموز دختر و مابقی هم پسر هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول