اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

امضای تفاهم همکاری بین دانشگاه آزد و آموزش و پرورش مازندران

تفاهم نامه ایجاد راهکارهای علمی، پژوهشی، آموزشی و تربیتی برای دانش‌آموزان و فارع‌التخصیلان دانشگاه آزاد اسلامی مازندران که زمینه ارتباط کیفی را فراهم می‌کند؛ امضا شد.

امضای تفاهم همکاری  بین دانشگاه آزد  و آموزش و پرورش مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه، توسعه‌ای، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه آزد اسلامی و اداره آموزش و پرورش مازندران به صورت ویدیو کنفرانس معاونان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار شد.

حسین کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در این جلسه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در خصوص ایجاد راهکارهای علمی، پژوهشی، آموزشی و تربیتی برای دانش‌آموزان و فارع‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی مازندران است که زمینه ارتباط کیفی را فراهم می‌کند.

*ظرفیت ارتباط کیفی با آموزش و پرورش را داریم

وی افزود: پیش‌زمینه انجام این کار توسط تیم‌های کارشناسی دانشگاه و آموزش و پرورش آغاز شده است، گفت‌وگوها برای انجام کار کارشناسی در حوزه‌های مختلف فنی مهندسی، کشاورزی، پزشکی و سایر انجام شد، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هیأت علمی و منابع انسانی ظرفیت غنی است که ما در در حوزه دانشگاه داریم، امیدواریم کارهای خوب و اثربخش در راستای اعتلای فرهنگ و آموزش در سطح استان داشته باشیم.

*لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد و ایجاد بسته تحولی

علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: در راستای فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در فضای تعلیم و تربیت با انعقاد این قرارداد اتفاق خوبی رقم خواهد خورد که با استفاده از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی برای کیفیت‌بخشی اعتلای تعلیم و تربیت در مازندران، شاهد تحول‌گرایی و رشد باشیم.

وی اضافه کرد: ما در حوزه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش با توجه به ویروس کرونا برای اولین‌بار به ارتقای آموزش الکترونیکی و استفاده از فضای مجازی کمک کردیم تا بستر آموزشی تعطیلی نداشته باشد، که شاهد تغییر نقش معلم بودیم که تهدید کرونا را تبدیل به فرصت کرد و به تولید ۶۴ هزار و ۵۰۰ تولید محتوا انجامید.

مدیرکل آموزش و پرورش در مازندران یادآور شد: بر طبق برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد از دانش‌آموزان را به رشته‌های فنی و بقیه به در رشته‌های نظری هدایت شوند استفاده از ظرفیت آموزشگاه سما با ۳۹ مرکز و ۴ هزار و ۷۹۷ نفر دانش‌آموز فرصت خوبی است،شناسایی رشته‌ها مهم است ما نیازمند بسته تحول‌گرا و مدیریت نو هستیم.

*مانور بازگشایی مدارس نیز در روز شنبه اول شهریور برگزار خواهد شد

اسفندیار نظری معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در این جلسه ضمن خداقوت به دبیران پروژه مهر آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران گفت: تحقق شعار "برنامه محوری، سواد رسانه و بهداشت مدارس" به عنوان شعار پروژه مهر امسال در اولویت باشد.

وی در ادامه به ضرورت توجه به انتخاب مدیران اشاره کرد و گفت: مدیرانی را انتخاب کنید که از گرایش‌های سیاسی به دور باشند ضمن اینکه شرایط تخصصی را هم داشته باشند.

نظری همچنین گفت: آغاز سال تحصیلی بدون تردید، ۱۵ شهریور است و لازم است که برنامه درسی مدارس، کتاب و سایر موارد مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی در این روز مهیا باشد.

وی در ادامه به تصمیم نهایی کیفیت تشکیل کلاس‌ها با نظر نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره و تاکید کرد: سه شرایط احتمالی در خصوص تشکیل کلاس‌ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ عبارت است از وضعیت سفید کرونا که در این صورت کلاس‌ها عادی خواهد بود و در صورت وضعیت زرد، کلاس‌ها به صورت زوج و فرد و در صورت قرمز بودن وضعیت کرونا نیز کلاس در فضای مجازی تحت سامانه شاد برگزار خواهد شد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: مانور بازگشایی مدارس نیز در روز شنبه اول شهریور برگزار خواهد شد و لازم است تمام عوامل در این مانور مشارکت فعال داشته باشند.

وی سپس گفت: دغدغه بزرگ وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران موضوع مهارت‌آموزی است و از همه شما به عنوان دبیران پروژه مهر می‌خواهم در این بخش هم توجه ویژه اعمال کنند.

نظری در ادامه به شبکه شاد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد آموزش کاملا مجازی باشد به تولید محتوا و شبکه شاد را جدی بگیرید تا از این نظر، فضای مجازی دانش آموزان غنی باشد چون هر اتفاقی که قرار باشد اتفاق بیفتد در همین فضا و به طور خاص شبکه شاد است.

وی در پایان خطاب به معاونان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران گفت: ازدیاد جمعیت دانش‌آموزی، اجرای سند تحول بنیادین، تغییر ساختار اداری، بازنشستگی نیروها و در نهایت تحریم اقتصادی دشمن که آموزش و پرورش جمهوری اسلامی و استان مازندران را دچار تنگنای مالی کرد، پنج مشکل آموزش و پرورش است که باید با تدبیر و اقدام به موقع بر این چالش‌ها فائق بیاییم.

انتهای پیام/۸۴۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول