اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاخت‌وتاز توفان پرقدرت «هانا» در تگزاس؛ اعلام هشدار فاجعه

توفان «هانا» با بادهایی به سرعت 145 کیلومتر بر ساعت در حال درنوردیدن تگزاس آمریکاست و این در حالی است که این ایالت با بحران کرونا هم درگیر است.

تاخت‌وتاز توفان پرقدرت «هانا» در تگزاس؛ اعلام هشدار فاجعه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، توفان هانا با بادهایی به سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت در حال درنوردیدن ایالت تگزاس آمریکاست و فرماندار این ایالت هشدار فاجعه برای ۳۲ شهرستان اعلام کرده است.

در عین حال «گرگ ابوت» گفته این توفان در کنار خیزش موارد ابتلا به کروناویروس در این ایالت، سرویس‌های اضطراری را با چالش مواجه خواهد کرد.

بادهای شدید همراه باران همچنین این ایالت را با احتمال وقوع گردباد مواجه کرده است. این ایالت برنامه‌هایی را برای باز کردن صدها پناهگاه به منظور اسکان افرادی که ناچار به تخلیه خانه‌های خود به دلیل قرار داشتن بر سر مسیر توفان شده‌اند، دنبال می‌کند.

نخستین مورد رانش زمین در پی وقوع توفان در شمال شهر «پورت منزفیلد» در ۲۰۹ کیلومتری جنوب شهر «کورپس کریستی» و دومین مورد در شهرستان «کندی» رخ داده است.

به گزارش «یورو نیوز»، تا شنبه عصر از قدرت این توفان اندکی کاسته شد و سرعت باد به ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت رسید. گفته می‌شود در ادامه مسیر توفان در این ایالت از سرعت و قدرت آن کاسته خواهد شد.

این اولین توفان فصل توفان آتلانتیک در سال ۲۰۲۰ است. «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری از مردم خواسته به هشدارها توجه کنند و پناه بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول