اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

افتتاح پنجره واحد فیزیکی کسب وکار در 4 کلان شهر/ اخذ مجوز شروع کسب وکار در 3 روز

وزیر اقتصاد از طریق ویدئو کنفرانس پنجره واحد فیزیکی کسب و کار در 4 کلان شهر را با همکاری اتاق بازرگانی افتتاح کرد.

افتتاح پنجره واحد فیزیکی کسب وکار در 4 کلان شهر/ اخذ مجوز شروع کسب وکار در 3 روز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ظهر امروز پنجره واحد فیزیکی کسب و کار در 4 کلان شهر اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد با همکاری اتاق بازرگانی ایران و این استان ها از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

در این مراسم محمدعلی دهقان دهنوی معاون امور اقتصادی با بیان اینکه بهبود محیط کسب‌وکار با شاخص‌های مختلفی اندازه‌گیری می‌شود، اظهارداشت: از میان شاخص‌های بین‌المللی شاخص Ease of doing business که هرساله توسط بانک جهانی منتشر می‌شود به واسطه نوع روش، نظم، گستردگی و پوشش 190 کشور دنیا از یک سو و ذکر صریح در قوانین بالادستی از سوی دیگر حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: به منظور اجرای تکالیف قانونی محوله به وزارت امور اقتصادی و دارایی مبتنی بر تبصره ماده 4 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و بند الف ماده 22 قانون برنامه ششم توسعه، مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار هر ساله برنامه عملیاتی- اجرایی ارتقاء جایگاه ایران در شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی را منطبق بر روش‌شناسی بانک و بررسی پرسشنامه‌های هریک از نماگرهای 10 گانه با انتشار آخرین گزارش بانک جهانی تهیه می شود، به گونه‌ای که اقدام هریک از دستگاه‌های اجرایی و میزان اثربخشی آن بر نماگر مرتبط و شاخص کل به طور شفاف بیان می‌شود.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در راستای برنامه عملیاتی – اجرایی بهبود رتبه ایران برای نماگر اول شاخص DB پیشنهاد شده است، بیان داشت: از این ‌رو پنجره واحد مذکور کاملاً مبتنی بر روش‌شناسی شاخص طراحی و پس از جلسات کارشناسی متعدد و تصویب در هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار با کمک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تاریخ 10 خردادماه در محل اتاق تهران افتتاح شد.

دهقان با بیان اینکه میانگین زمان انجام تمامی فرآیندها در این پنجره واحد 3 روز بوده و شان فعال اقتصادی کاملا رعایت شده است، تصریح کرد: هرچند بانک جهانی محاسبات خود را بر اساس شهر تهران انجام می‌دهد لیکن به منظور رعایت عدالت و تسهیل محیط کسب‌وکار در استان‌ها، ابتدا 4 شهر بزرگ متقاضی ایجاد این پنجره واحد شدند که با نامه آمادگی آقای شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و دستور وزیر اقتصاد وارد فاز اجرایی شد.

به گفته این معاون وزیر اقتصاد، علی‌رغم شرایط کرونا و عدم امکان بازدید و برگزاری جلسات حضوری، از طریق ویدئوکنفرانس ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و پیگیری‌های تلفنی همکارانم در مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار و هماهنگی ادارات کل استانی و همت اتاق‌های بازرگانی هر استان، اقدامات لازم انجام و فضا و تجهیزات فراهم شده و با مساعدت دستگاه‌های ذیربط، نمایندگان در محل مستقر شدند.

وی ادامه داد: به طور عملی دیروز شنبه مورخ 4 مرداد ماه سال 99 پنجره واحد هر 4 شهر کار خود را شروع کرده به طوری‌ که  در اصفهان منجر به ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود و شروع سایر فرایندهای تعریف‌شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول