اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

گرمای 51 درجه اهواز و توفان گردوخاک در جنوب شرق/ دمای تهران به 40 درجه رسید

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۵۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود، گفت: در پنج روز آینده در برخی نقاط خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل وزش باد شدید ادامه دارد.

گرمای 51 درجه اهواز و توفان گردوخاک در جنوب شرق/ دمای تهران به 40 درجه رسید

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آینده اظهار داشت: در سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، غرب و جنوب فارس و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان و شرق خوزستان همچنین هرمزگان، در ساعات بعد از ظهرو اوایل شب باران و رعد و برق و وزش باد ‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در سواحل خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، سمنان و قزوین بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ارتفاعات استان‌های البرز تهران و سمنان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید داریم و روز سه شنبه ۷ مرداد در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و سمنان رعد و برق و بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: روز چهارشنبه هشتم مرداد در برخی نقاط شمال غرب، سواحل غربی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه ۹ مرداد در مناطقی که ذکر شد بارش ها تشدید می‌شود و گستره آن سواحل مرکزی و شرقی خزر را در بر می گیرد، همچنین این شرایط خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان های قزوین، تهران، البرز و سمنان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: از دوشنبه ۶ مرداد تا پایان هفته در غرب و جنوب غرب، افزایش دما به صورت محسوس پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت چهارشنبه و روز پنجشنبه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما داریم.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: دمای هوا از فردا تا پایان هفته در استان های واقع در غرب و جنوب غرب به صورت محسوس افزایش می‌یابد و از اواخر وقت چهارشنبه در روز پنجشنبه در نوار شمالی کشور به صورت محسوسی کاهش می‌یابد و در این مدت دریای خزر مواج است.

وی گفت در پنج روز آینده در برخی نقاط خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل وزش باد شدید ادامه دارد، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری توفان گرد و خاک در زابل پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۵۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: امروز در تهران آسمان ابری، جهت باد جنوب غربی و سرعت باد 10کیلومتر بر ساعت است،  نم نسبی  امروز در پایتخت 11 درصد و دید افقی بیش از 10 کیلومتر است.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا در تهران آسمان صاف تا قسمتی ابری با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 40 و 29 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول