اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بندرجاسک قطب صادرات غیرنفتی جنوب شرق کشور/ «جاسک» مرکز ثقل سواحل مکران است

فرماندار شهرستان جاسک گفت: بندرجاسک با توجه به نزدیکی به کشور عمان، قطب صادرات غیرنفتی جنوب شرق کشور محسوب می‌شود.

بندرجاسک قطب صادرات غیرنفتی جنوب شرق کشور/ «جاسک» مرکز ثقل سواحل مکران است

محمد رادمهر عصر  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جاسک اظهار داشت: با پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار هرمزگان، صادرات در شهرستان جاسک به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های حمایتی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در ظرف چند سال اخیر جاسک تحولات گسترده‌ای در زمینه افزایش صادرات غیرنفتی داشته است.

فرماندار شهرستان جاسک گفت: سیاست‌ها و راهبردهای توسعه‌ای دولت با رویکرد توسعه صادرات غیرنفتی همراه است.

رادمهر عنوان داشت: صادرات گسترده‌ای از منطقه از طریق جاسک صورت می‌گیرد که نشانگر تحقق رسالت‌های ارزآوری غیرنفتی و تبدیل شدن این منطقه به قطب صادرات است.

وی یادآور شد: بندرجاسک با توجه به نزدیکی به کشور عمان، قطب صادرات غیرنفتی جنوب شرق کشور محسوب می‌شود.

فرماندار جاسک با تشریح سیاست‌های صادرات غیرنفتی و با بیان اینکه صادرات می‌تواند موجبات ارزآوری کشور را فراهم آورد، افزود: جاسک دارای ظرفیت بالایی برای صنعت تولید، ترانزیت و صادرات دارد.

وی افزود: ظرفیت‌های توسعه صادرات غیرنفتی در جاسک در راستای توسعه اقتصادی کشور است.

رادمهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید بیش از پیش پتانسیل‌های شهرستان را به سمت تولید صادرکننده و حمایت از کسانی که در ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری نقش دارند سوق دهیم و از این طریق ضمن افزایش تولیدات غیرنفتی در بخش‌های مختلف در بحث خودکفایی و اقتصاد مقاومتی و از سویی به‌طرف صنعت بسیار مهم و ارزآور صادرات حرکت کنیم.

رئیس کارگروه صادرات غیرنفتی شهرستان جاسک خاطرنشان ساخت: علی‌رغم افزایش تحریم‌ها و اعمال انواع محدودیت‌های تجاری و اقتصادی و همچنین محدودیت‌های بیماری کرونا بحمدالله صادرات غیرنفتی در سال ٩٨ نسبت به سال ٩٧ افزایش رشد ٩٢ درصدی داشته است و این یک اتفاق خوش میمون و خجسته در بحث صادرات غیرنفتی از طریق این بندر است که در اینجا جا دارد از مدیرکل بنادر و مدیرکل گمرکات استان هرمزگان تشکر ویژه داشته باشم.

وی در ادامه تصریح کرد: این امر اهمیت توسعه زیرساخت‌های صادراتی، تسهیل و روان‌سازی امور در حوزه تجارت را بیش از پیش نمایان می‌کند.

فرماندار جاسک گفت: بحث تحریرم‌های ناجوانمردانه از سوی استکبار جهانی فرصت خوبی را فراهم کرده است تا بتوانیم این تهدید بزرگ جهانی را به فرصتی مغتنم برای جهش تولید و ایجاد بازارهای جدید صادراتی و ارزآوری برای کشور تبدیل کنیم.

رادمهر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای امسال و هم‌زمان با نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "جهش تولید"، سعی بر این داریم با بهره‌گیری از نقطه نظرات و لحاظ همه دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی و صادرات و همچنین آرای صاحب‌نظران حوزه تولید و اقتصاد، برنامه‌های عملیاتی در بحث تولیدات غیرنفتی شهرستان و تقویت بنیه‌های ترانزیتی صادراتی از این منطقه بیش از پیش اجرایی نمائیم و در همین راستا برای محسوس‌تر شدن آثار تولید و توسعه صادرات غیرنفتی با تدوین برنامه‌ها با اولویت واقعیت‌گرایی، بازبینی دقیق برنامه‌های سال رونق تولید، دوری از هرگونه شعارزدگی و نگاه علمی مبتنی بر توانمندی‌های داخلی در بحث صادرات غیرنفتی را بیشتر از رشد تصاعدی چندساله اخیر مد نظر قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک عنوان داشت: آخرین آمارهای گمرک نشان می‌دهد، ارزش صادرات غیرنفتی از طریق بندر جاسک در سال‌های اخیر جهش قابل توجهی به خود گرفته است. این مهم نشان از افزایش جهش تصاعدی صادرات غیرنفتی از طریق آب‌های جاسک دارد.

رادمهر افزود: اولویت اصلی دولت نیز توجه به صادرات غیرنفتی است و دولت از بخش خصوصی و فعالان تولید و تجارت و فعالان صادرات کشور به‌عنوان افسران خط مقدم تحریم حمایت می‌کند.

وی گفت: گام‌های بزرگ و ارزنده برای شتاب‌بخشی به روند توسعه این بندر مهم و راهبردی برداشته شده است. اهمیت این بندر برای اقتصاد کشور تا به آن اندازه است که نقش آن در گستره اقتصاد و بازرگانی ملی مهم است.

رادمهر تصریح کرد: بندر جاسک با بهره‌مندی از بزرگترین ناوگان ترانزیت دریایی کشور و پیشرفته‌ترین پایانه‌های دریایی سهم مهمی در صادرات غیرنفتی کشور دارد.

فرماندار جاسک افزود: جاسک که در مرکز ثقل سواحل مکران قرار دارد به‌عنوان یکی از کریدورهای چند استان واقع شده است لذا باید از این موقعیت به بهترین نحو برای بالا بردن شاخص‌های اقتصاد کلان و صادرات و ارزوری برای کشور از بهره گرفت و از سویی برخی از کشورها، بهترین مسیر را برای عبور کالاهای خود از بندر جاسک می‌دانند.

رئیس کارگروه صادرات غیرنفتی شهرستان جاسک یادآور شد: ایجاد ظرفیت‌های جدید و گسترش فعالیت‌های تجاری با توجه به مزیت‌های مورد اشاره می‌تواند تسریع در روند صادارات محصولات کشاورزی منطقه و استان‌های هم‌جوار را در پی داشته باشد.

رادمهر در پایان بیان داشت: بحمدالله در حال حاضر تجار و بازرگانان قدر کشور برای صادرات کالاهای غیرنفتی از ظرفیت‌های بندری جاسک بهره می‌برند چراکه زیرساخت های لازم در بخش بندری فراهم شده است که این بندر هم در بحث رونق اقتصادی منطقه و شهرستان و همچنین در بحث اقتصاد کشور بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول