اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

متناسب سازی حقوق بازنشستگان بیمه البرزی مرداد ماه انجام می‌شود

معاون بیمه ای اداره کل تأمین اجتماعی استان البرز، گفت: بر اساس تمهیدات دولت توسط سازمان‌های کار و امور اجتماعی و تأمین اجتماعی، متناسب سازی حقوق بازنشستگان در مرداد ماه انجام می‌شود.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان بیمه البرزی مرداد ماه انجام می‌شود

ابوالحسن قورچیان، معاون بیمه ای اداره کل تأمین اجتماعی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه دستورالعمل متناسب سازی حقوق بازنشستگان یا نظام عدالت پرداخت حقوق برای کلیه سطوح دستمزدی با ۱۰ تا ۳۵ سال سابقه خدمت، اجرایی می‌شود، گفت: پیش از این افزایش حقوق  به صورت یکسان به همه بازنشستگان تعلق می‌گرفت که بر اساس دستورالعمل فوق، افزایش حقوق بر اساس سوابق و شایسته سالاری خواهد بود.

وی افزود: هزینه معیشت بازنشستگان با افزایش ۱۰۰ درصدی از ۶۰ هزارتومان به ۱۲۰ هزار تومان و حق مسکن  از ۳۰ هزارتومان به ۷۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. ضمن اینکه با توجه به جدولی که از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد؛ بر اساس دستورالعمل متناسب سازی حقوق، حقوق بازنشستگان از ۱۰۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته و برای کسانی با سابقه ۲۵ تا ۳۵ سال که خدمت بیشتری داشته و حق بیمه بیشتری پرداخت کردند، ضریب افزایشی در نظر گرفته شده است‌.

معاون بیمه ای اداره کل تأمین اجتماعی استان البرز تصریح کرد: علیرغم نیاز به منابع مالی قابل توجه برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، دولت در تلاش است با تامین منابع مالی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را در مرداد ماه اجرایی کند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه   بیمه بیکاری تحت عنوان کمک هزینه معیشتی کرونا برای همه افراد آسیب دیده از شرایط کرونایی یکسان بوده است، ادامه داد: از بهمن تا اردیبهشت متولی  پرداخت کمک هزینه کرونایی  دولت بوده که به همه کارگران با هر دستمرد و سابقه به صورت یکسان پرداخت شده و از خردادماه پرداخت بیمه بیکاری بر عهده  سازمان تامین اجتماعی است که به تناسب  حقوق دریافتی پرداخت می‌شود.

قورچیان در ادامه در خصوص مشکلات بیمه قالی بافان گفت: در حال حاضر  نزدیک به ۳هزار نفر قالی باف در سطح استان داریم که فقط دارای  گواهی قالیبافی هستند و می خواهند از معافیت استفاده کنند که  این امر امکانپذیر نیست؛ معافیت به کسانی تعلق می گیرد که به قالی بافی اشتغال دارند.

انتهای پیام/ج.م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول