اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

لشکرکشی مرزی هند و چین؛ تانک‌های هندی در منطقه «لداخ» مستقر شدند

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد ارتش هند برای مقابله با تجمع نظامیان چینی در منطقه مرزی بین دو کشور، تانک‌های «تی۹۰» را در منطقه لداخ مستقر کرده است.

لشکرکشی مرزی هند و چین؛ تانک‌های هندی در منطقه «لداخ» مستقر شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تنش‌های نظامی بین چین و هند بر سر مناطق مرزی مورد مناقشه در رشته کوه‌های هیمالیا، بعد از تیراندازی‌های مرگبار چند هفته پیش همچنان ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» تصاویر ماهواره‌ای از دو منطقه «اقصیٰ چین» و «لداخ» در دو سوی مرز چین و هند نشان می‌دهد ارتش‌های دو کشور در حال انباشتن تجهیزات و نیروی نظامی در این مناطق هستند.

بر این اساس، ارتش هند که با توجه به تقویت مواضع نظامی چین در منطقه مرزی احتمال می‌دهد آنها برای زمستانی سخت و طولانی در هیمالیا آماده می‌شوند، تانک استقرار تجهیزات خود در طرف مقابل مرز را سرعت بخشیده است.

روزنامه «هندوستان تایمز» امروز (دوشنبه) گزارش داد که ارتش هند، یک جوخه زرهی متشکل از ۱۲ فروند تانک «تی۹۰»، نفربرهای زرهی و یک تیپ کامل ۴ هزار نفره را در پایگاه نظامی «دولت بگ اولدی» واقع در منطقه لداخ مستقر کرده تا مانع تهاجم نظامی احتمالی چین از محور «شاکسام-قراقروم» شود.

این روزنامه به نقل از فرماندهان ارتش هند نوشت این اقدام بعد از بی‌فایده بودن گفت‌وگوهای متارکه خشونت و تقابل نظامی بین دو کشور در کاهش حضور نظامی چین در منطقه مرزی انجام شده است. گفته می‌شود ارتش چین حدود ۵۰ هزار نظامی در منطقه اقصیٰ چین مستقر کرده است.

 

 

اسپوتنیک در ادامه به نقل از یک سایت هندی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای همچنین تجمع بسیار زیاد نظامیان چینی در منطقه خودمختار تبت را نشان می‌دهد که احتمال استفاده از تونل برای انباشت تجهیزات در مرز هند نیز وجود دارد.

از آنجایی که دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز مشخص ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال ۱۹۶۲ بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری‌های مرزی زیادی بین دو کشور رخ داده است.

جدیدترین نمونه این درگیری‌ها به تاریخ بیست‌وسوم خرداد امسال برمی‌گردد که در امتداد «خط کنترل واقعی» LAC که در حقیقت قلمرو تحت کنترل هند را از قلمرو تحت کنترل چین در ایالت «جامو و کشمیر» جدا می‌کند، دستکم ۲۰ نظامی هندی کشته شدند.

پیشتر منابع مطلع از ارسال تصاویر حساس ماهواره ای و توپخانه های پیشرفته از سوی آمریکا برای ارتش هند جهت رصد خطوط مرزی و افزایش قدرت آتش این کشور در درگیری محتمل با چین خبر داده بودند. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول