اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اتصال سنندج به شبکه ریلی قبل از پایان سال‌جاری

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه حوزه ریلی گفت: در حال حاضر از سمت همدان به سمت سنندج هم ریل‌گذاری شده و قبل از پایان سال سنندج هم به شبکه ریلی سراسری متصل خواهد شد.

اتصال سنندج به شبکه ریلی قبل از پایان سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در بازدید از پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین با اشاره به بررسی اقدامات انجام شده در حوره ریلی اظهار کرد: بعد از اتصال همدان به تهران، در حال حاضر از سمت همدان به سمت سنندج هم ریل‌گذاری شده و قبل از پایان سال سنندج هم به شبکه ریلی سراسری متصل خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه افتتاح 132 کیلومتر ریل دو خطه میانه به بستان آباد انجام شده و در حال حاضر در حال حرکت به سمت تبریز است، افزود: افتتاح دو خطه کردن خط ریلی زنجان- قزوین ضمن کاهش یک ساعت و نیمه زمان حرکت در این مسیر، امکان جابه‌جایی 7 میلیون تن بار را هم فراهم خواهد کرد.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری عظیم در پروژه‌های ریلی از جمله پروژه دو خطه کردن زنجان- قزوین گفت: به دلیل محدودیت‌های موجود ناشی از شرایط تحریم و همچنین کرونا، اولویت متوجه پروژه‌هایی است که می‌توان زود و تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری رساند.

نوبخت به دشواری‌های شرایط اقتصادی به دلیل تحریم و کرونا اشاره و تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های ارائه شده، اگر لازم باشد باید اقدامات لازم برای کمک به افتتاح پروژه دو خطه کردن زنجان- قزوین انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر کمک به افتتاح پروژه‌های اولویت‌دار ابراز امیدواری کرد: سفر بعدیش به استان زنجان برای افتتاح پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین انجام شود.

فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان هم در جریان این بازدید با اشاره به اینکه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان -قزوین از جمله پروژه‌های بزرگ استان است، گفت: زنجان چند پروژه بزرگ صنعتی هم دارد که طرح‌های آماده و در اختیار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/73004/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول