اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تأثیر منفی تعطیلی پروژه‌های فنی و مهندسی عراق بر صادرات ایران

عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران گفت: تعطیلی پروژه های فنی و مهندسی در عراق تأثیر منفی بر میزان صادرات کالا و خدمات از ایران به عراق خواهد داشت.

تأثیر منفی تعطیلی پروژه‌های فنی و مهندسی عراق بر صادرات ایران

سید حمید حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضعیت صادرات به عراق گفت: با باز شدن مرزها شرایط رو به بهبود است اما تعطیلی پروژه های فنی و مهندسی در غذای قطعا روی صادرات ما به عراق اثر منفی خواهد داشت.

عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: دولت عراق دستور داده کلیه پروژه‌های فنی و مهندسی در عراق تعطیل شود و تعطیلی این پروژه قطعاً‌ بر صادرات ما اثرگذار خواهد بود.

وی بیان داشت: دولت عراق برای ادامه پروژه های فنی و مهندسی بودجه کافی ندارد لذا به تمام پیمانکاران داخلی و خارجی دستور داده تا پروژه‌ها را تعطیل کنند.

حسینی با بیان اینکه فعالیت این پروژه ها به لحاظ صادرات برای ما بسیار اهمیت دارد اظهار داشت: قطعا فعالیت این پروژه، منجر به صادرات مصالح ساختمانی، میلگرد و کالاهای مورد نیاز برای تکمیل پروژه می‌شد و با توقف فعالیت پروژه‌های مذکور صادرات ایران به عراق نیز کمتر می شود.

وی گفت: در حال حاضر فقط پروژه های فنی و مهندسی که بودجه آنها از طریق بانک جهانی تامین شده در حال فعالیت است و سایر پروژه‌ها تعطیل است.

حسینی افزود: در سال ۲۰۱۴ نیز دولت عراق به علت کمبود بودجه فعالیت پروژه های فنی و مهندسی را تعطیل کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول