اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آیین محرم و صفر در استان کرمان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: در رابطه با محرم تصمیم بر این است که آیین محرم با برقراری فاصله گذاری‌های اجتماعی در استان کرمان برگزار می‌شود و همان‌طوری که رئیس جمهوری گفته است، هیچ منعی برای تعطیل کردن آیین محرم نداریم.

آیین محرم و صفر در استان کرمان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز به مناسبت سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه کشور در سال 58 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمازهای جمعه جایگاه موثر و مفیدی هستند و خدمات ارزنده‌ای در چهل سال گذشته داشته‌اند.

امام جمعه کرمان با اشاره به خطبه‌های نجات‌دهنده رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: این خطبه‌ها کشور را در برهه‌های حساس نجات داد و نماز جمعه در اسلام نیز جایگاه ویژه‌ای داشته است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: انتخاب امام جمعه موقت با امام جمعه است و به حکم مرکز نیازی ندارند و ما عنوان «خطیب جمعه» را برای ائمه جمعه موقت کرمان انتخاب کرده‌ایم که شکیل‌تر است.

علیدادی‌سلیمانی ابراز داشت: نمازجمعه‌ها همیشه پس از انقلاب اسلامی همواره برگزار شده‌اند و تعطیلی نداشته‌ایم، زمانی که بحث کرونا پیش آمد، مساجد و مکان‌های مقدس با این واقعیت مواجه شدند که شیوع کرونا می‌تواند با اجتماعات بیشتر شود، بنابراین اقامه نماز را نداشتیم.

وی تصریح کرد: زمانی که ما دیدیم کرونا به این زودی‌ها نمی‌خواهد برود، همان‌طور در بخش‌های اقتصادی نیاز به بازگشایی بود در بخش مذهبی و فرهنگی هم نیاز به بازگشایی داشتیم بنابراین شاهد برگزاری نماز جمعه و جماعت بودیم اما در هفته اخیر به علت قرمز شدن وضعیت استان تصمیم گرفتیم نماز جمعه‌ها را تعطیل کنیم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید خواسته مردم را به مسؤولان و تنگناهای مسؤولان را به مردم منعکس کنند، افزود: رسالت اجتماعی امام جمعه این است که حلقه اتصال مردم و مسؤولان باشد و مشکلات مردمی را مورد پیگری قرار دهد و خدمات مسؤولان را هم به صورت منطقی برای مردم بیان کند.

وی همچنین تریبون نماز جمعه را یک رسانه در کنار سایر رسانه‌های کشور خواند و اضافه کرد: سیاست‌ها و حوادثی که در دنیا رقم می‌خورد را با خطبه‌های نماز جمعه تبیین می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان یادآور شد: در 56 نقطه استان کرمان نماز جمعه برگزار می‌شود و 56 امام جمعه داریم که تحصیلات آنها از نگاه دانشگاهی  از کارشناسی ارشد به بالاست و به‌نسبت جوان هستند و هر چه جلوتر می‌رویم، جوان‌سازی ما بیشتر می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه در زمان تعطیلی نماز جمعه به این موضوع فکر کردیم که این خلا را چگونه پر کنیم، خاطرنشان کرد: جمعه‌ها در ساعت نماز جمعه با رادیو و تلویزیون مصاحبه می‌کنیم و حرف‌های‌مان را می‌زنیم.

وی تصریح کرد: در رابطه با محرم نیز تصمیم بر این است که آیین محرم با برقراری فاصله گذاری‌های اجتماعی در استان کرمان برگزار می‌شود و همان‌طوری که رئیس جمهوری گفته است، هیچ منعی برای تعطیل کردن آیین محرم نداریم و جلساتی هم در این زمینه آغاز شده است و این هفته با افرادی که مسؤولیت دارند جلسه داریم تا هم محرم و هم صفر برنامه‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/80019/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول