اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بازگشت ۷ نفر به زندگی با اهدای عضو ۳ بیمار

رئیس مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی گفت: هر بیمار مرگ مغزی زیر ۴۵ سال می‌تواند با اهدای اعضای خود از جمله دو کلیه، کبد، قلب و مفاصل جان هشت انسان دیگر را نجات دهد.

بازگشت ۷ نفر به زندگی با اهدای عضو ۳ بیمار

هادی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۹۰ بیمار پیوندی در استان خراسان‌جنوبی وجود داد که از این تعداد ۸۰ درصد مربوط به پیوند کلیه، هشت درصد پیوند کبد، پنج درصد مربوط به پیوند قلب و مابقی دیگر موارد پیوندی است.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در زمینه اهدای عضو نسبت به سایر استان‌ها کمی عقب‌تر است، بیان داشت: با وجود اینکه آمار تصادفات در خراسان‌جنوبی بالا بوده و ماهانه یک تا دو نفر در اثر مرگ مغزی جان خود را از دست می‌دهند ولی به علت نبود بخش پیوند اعضاء با مشکلاتی در این زمینه مواجه‌ایم.

با رایزنی‌های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نیمه دوم امسال شرایط پیوند کلیه در بیرجند فراهم می‌شود

 

رئیس مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود برای اهدای اعضای بدنش به استان‌های مشهد، شیراز، اصفهان و تهران اعزام می‌شود، عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نیمه دوم امسال شرایط پیوند کلیه در بیرجند فراهم می‌شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی بخش پیوند عضو در بیمارستان رازی بیرجند بخش زیادی از مشکلات بیماران حل و جسد برای اهدای عضو به مشهد منتقل نخواهد شد.

از ابتدای امسال تاکنون اعضای بدن سه بیمار مرد با سنین ۳۸، ۶۴ و ۲۰ ساله از شهرستان طبس به هفت بیمار نیازمند اهداء شد

 

وی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون در استان، اعضای بدن سه بیمار مرد با سنین ۳۸، ۶۴ و ۲۰ ساله از شهرستان طبس که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بودند به بیمارستان رهنمون یزد واحد فراهم‌آوری منتقل و اعضایشان به هفت بیمار نیازمند اهداء شد.

رئیس مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی توضیح داد: از بیمار ۳۸ ساله دو کلیه و  کبد، از بیمار ۶۴ ساله فقط کبد و از بیمار ۲۰ ساله دو کلیه و کبد وی به بیماران نیازمند جانی دوباره بخشید.

دهقانی اضافه کرد: همچنین در این مدت چهار بیمار مرگ مغزی در بیمارستان رازی و امام رضا(ع) بیرجند بستری و آماده اهدای عضو بودند که متأسفانه به علت مثبت بودن تست کرونای این بیماران اعضایشان اهدا نشد و فوت کردند.

وی با اشاره به اینکه اهدای عضو می‌تواند از فرد زنده سالم، فرد زنده دچار مرگ مغزی و فرد متوفی به بیماران صورت پذیرد، مطرح کرد: کلیه و مغز استخوان از جمله اعضایی هستند که می‌توانند از افراد زنده سالم به بیماران پیوند زده شوند و نسوجی مانند قرنیه، دریچه قلب، استخوان و تاندون نیز تا ۴۸ ساعت پس از مرگ فرد قابل پیوند هستند.

هر بیمار مرگ مغزی زیر ۴۵ سال می‌تواند با اهدای اعضای خود از جمله دو کلیه، کبد، قلب و مفاصل جان هشت انسان دیگر را نجات دهد

 

رئیس مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی مطرح کرد: هر بیمار مرگ مغزی زیر ۴۵ سال می‌تواند با اهدای اعضای خود از جمله دو کلیه، کبد، قلب و مفاصل جان هشت انسان دیگر را نجات دهد.

دهقانی خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانیhttps://ehda.center/  ثبت‌نام و کارت ویژه اهدای عضو دریافت کنند و متقاضیان زمانی ثبت‌نام نهایی خواهند داشت که کد رهگیری دریافت کنند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول