اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گمانه‌زنی رسانه‌های صهیونیستی درباره وضعیت مرز لبنان و فلسطین اشغالی

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی ادعا کردند، حزب‌الله به دنبال هدفی آسان است که از خاک لبنان و با یک موشک ضد زره یا تک‌تیرانداز یا بمب قابل هدف گرفتن باشد و تجربه ثابت کرده که این جنبش دست آخر به هدف خود دست پیدا می‌کند.

گمانه‌زنی رسانه‌های صهیونیستی درباره وضعیت مرز لبنان و فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی شهادت «علی محسن» رزمنده حزب‌الله در حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه، ارتش رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ حزب‌الله تدابیر امنیتی خود در مرز با لبنان را بیشتر کرده است.

این رژیم همچنین از طریق سازمان ملل یک پیام عذرخواهی برای حزب‌الله فرستاد و مدعی شد که از حضور علی محسن در مکان هدف گرفته شده اطلاع نداشته و قصد به شهادت رساندن وی را نداشته است.

در پی این تحولات، رسانه‌های صهیونیستی برای روزهای آینده گمانه‌زنی‌هایی مطرح کردند. «یوآو لیمور» در وبگاه «اسرائیل الیوم» نوشت «آیا این معقول است که اسرائیل از وجود فعال حزب‌الله در زرادخانه سلاحی که مورد حمله قرار گرفت، اطلاع نداشته است؟»

وی ضمن مطرح کردن این ادعا که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله فعلا قصد جنگ ندارد، پیش‌بینی کرد که حزب‌الله در کمترین حد ممکن پاسخ دهد.

لیمور مدعی شد: اگر حزب‌الله می‌توانست یک نظامی (صهیونیست) را در مقابل یک (عضو حزب‌الله) بکشد به همین مقدار کفایت می‌کرد. می‌توان اینگونه فرض کرد که حزب‌الله به دنبال هدفی آسان است که از خاک لبنان و با یک موشک ضد زره یا تک‌تیرانداز یا بمب قابل هدف گرفتن باشد. تجربه ثابت کرده که حزب‌الله دست آخر به هدف خود دست پیدا می‌کند.
 وی سپس ادعا کرد، حزب‌الله می‌تواند از میزان مخاطره بکاهد و از جبهه بلندهای جولان پاسخ دهد اما ارتش رژیم صهیونیستی برای این سناریو نیز آماده شده است. «دلیل دیگر آماده باش (اسرائیل) در جبهه سوریه (جولان)، ایران است زیرا تهران مصمم به پاسخ به ضربه شدید وارد شده در آغاز ماه جاری میلادی در کارگاه ساخت سانتریفوژهای پیشرفته در نطنز است، موضوعی که به موساد نسبت داده می‌شود. پیش‌بینی آن است که این پاسخ از خاک سوریه خواهد بود و جدای از واکنش حزب‌الله است».

روزنامه «معاریو» نوشت، پیش‌بینی سازمان‌های امنیتی آن است که زمان آماده‌باش در مرز لبنان طولانی شود و حزب‌الله به دنبال نقطه ضعفی برای هدف گرفتن نیروهای ارتش رژیم اسرائیل است.
روزنامه «هاآرتص» هم در گزارش خود نوشت، حمله ارتش اسرائیل به جنوب سوریه از نوع حملاتی است که رژیم صهیونیستی در طول ماه‌های طولانی گذشته علیه خاک سوریه داشت. تل‌آویو به این بهانه که سوریه از حزب‌الله حمایت می‌کند و به ایران اجازه حضور و تمرکز در اراضی‌اش را می‌دهد خاک سوریه را یک صحنه آزاد و قانونی برای حملات خود می‌داند.

در ادامه این گزارش آمده، این سیاست خطرناک ممکن است تل‌آویو را به درگیری‌های خشن و حتی جنگ بکشاند و پیش‌بینی آن است که حزب‌الله ممکن است پاسخ دهد و حمله کند. حزب‌الله و کابینه رژیم اسرائیل قبل از پاسخ نظامی سعی خواهند کرد به جایگاه مردمی و سیاسی خود پی ببرند. ارتش رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ و کابینه این رژیم همگی در برهه فعلی ملزم به حفظ آتش‌بس در مرزهای شمالی هستند و سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است جلوی درگیری‌های شدید را بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول