اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شمار کارگران بیکارشده در سمنان افزایش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از افزایش شمار کارگران بیکارشده خواهان دریافت بیمه بیکاری در استان سمنان در سال جاری به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

شمار کارگران بیکارشده در سمنان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسماعیل غنیان عصر امروز در دیدار با معاون استاندار سمنان اظهار کرد: در فروردین سال ۹۸ دست‌کم ۵۰۰ نفر به دلایل مختلف خواهان دریافت بیمه بیکاری در استان سمنان شدند که این رقم در سال جاری به دلیل شیوع کرونا ویروس افزایش یافت.

او گفت: مشکلات صنعتگران و کارگران مشغول به کار در واحدهای تولیدی استان به‌صورت هفتگی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان رصد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: سالانه افزون بر ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان سمنان ایجاد می‌شود و در ۱۰ سال گذشته سمنان از کمترین نرخ بیکاری در مقایسه با دیگر استان‌های کشور برخوردار بوده است.

غنیان بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، دانش‌آموختگان دارای مدرک تحصیلی و فاقد مهارت هستند.

او گفت: سال‌های گذشته نهضت سوادآموزی در کشور ترویج شد که از این بعد باید نهضت مهارت‌آموزی فراگیر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اداره‌های تابعه شهرستانی به دلیل انجام کارهای عملیاتی در بحث تأمین وسایل نقلیه با مشکلاتی مواجه هستند.

نیازمند ترویج فرهنگ کار در جامعه هستیم

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان هم در حاشیه بازدید از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: زیرساخت‌های خوبی برای اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی و آموزش باهدف ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان وجود دارد که باید از این منابع نهایت بهره را برد.

فاطمه منصوری خاطرنشان کرد: بهره‌وری و استفاده بهینه از نیروی انسانی مورد توجه مسؤولان حوزه اشتغال باشد و با اجرای طرح‌های آموزشی و پیش از آن فرهنگ‌سازی در محیط خانواده باید به سمت این موضوع مهم گام برداشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان ادامه داد: نیازمند بازنگری در تفکر و انتظارات از شغل در جامعه هستیم و با این راهبرد جای ابزار و هدف عوض نخواهد شد و با توانمندسازی نیروی کار از بعد تخصصی و فرهنگی شاهد افزایش بهره‌وری و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود. 

وی همچنین از تلاش‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که در سال‌های گذشته برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رفع مشکلات کارگران استان در تلاش بوده است، قدردانی کرد.

در این دیدار، در رابطه با عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای اجرای برنامه‌های تحول نظام اداری ازجمله بهره‌گیری از دولت الکترونیک در ارائه خدمات و منشور حقوق شهروندی، توضیحاتی از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارائه شد.

انتهای پیام/74005/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول